• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Overstappen naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

sfmplayer

Gevestigd lid
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
317
Waarderingsscore
0
Hey!

Ik heb laatst wat informatie gezocht over Windows 7 en kwam daardoor erachter dat je met Windows 7 een programma meer RAM kan laten gebruiken,
omdat ik 3GB ram geheugen heb wil ik dit kunnen gebruiken voor mijn server van het spel Minecraft.

Voordat ik dit doe zou ik graag willen weten wat mensen hiervan vinden die hier verstand van hebben ( van daar ook deze pagina )

Op dit moment heb ik WindowsXP 32bits en ik wil graag Windows 7 met 64bits.

Kan iemand mij wat tips, informatie weten of iets waar ik op moet voorbereid zijn want ik heb nog nooit zelf een computer besturingssysteem genstalleerd

mvg Stef
 
32bits windows kan 3.25GB aan ram geheugen gebruiken. Dat geldt voor zowel xp, vista als windows 7. Dit kan dus voor jou geen reden reden zijn om windows xp te vervangen.
 
Je hebt gelijk.
Alleen kan Windows 7 er beter mee overweg dan XP.
Want 3,25GB werkgeheugen voor XP is totale overkill.

En niet te vergeten is dat Windows 7 een faktor 20 veiliger is.
 
Klopt, alleen het probleem is dat met dit programma er een limit is aan RAM dat de server gebruikt, op windows 7 zit hier geen limit op en zou ik het dus kunnen verdubbelen

ik zou even laten zien wat ik bedoel zie hier onder de launcher van mijn server

@echo off
java -Xms1024M -Xmx1024M -classpath "craftbukkit.jar;lib/*" org.bukkit.craftbukkit.Main craftbukkit.jar nogui
pause

zoals je ziet staat er xms1024M, dit is het aantal RAM dat de server kan gebruiken en ook het maximum op windows xp
op windows 7 kan ik dit getalt hoger zetten dat is ook de reden waarom ik dit wil doen
 
Dan ga je inderdaad voor de x64 versie van Windows 7!
Want dan kan je eventueel makkelijk RAM er bijzetten.
 
Dan ga je inderdaad voor de x64 versie van Windows 7!
Want dan kan je eventueel makkelijk RAM er bijzetten.

Ben ik helemaal met je eens :) alleen ik heb dus nog nooit een besturings systeem op een computer gezet. ik zou ook niet weten hoe ik mijn xp verwijder ? ik heb geen idee hoe dit werkt! ik begrijp meestal wel hoe dingen werken,
 
Windows 7 installeren is niet zo'n kunst. Wel eerst vantevoren alle drivers bij elkaar zoeken, en nagaan of alle aangelsoten hardware op 64bit windows werkt. Verder gewoon een kwestie van opstarten met de dvd en de aanwijzigen volgen. De xp partitie wordt onderweg geformatteerd, wanneer je de schijf kiest, waarop windows moet komen te staan.

Maak vantevoren wel een volledige image backup van de pc. Dan kun je altijd terug, mocht het om de een of andere reden niet lukken, of gewoon toch niet bevallen.
 
Thx voor de snelle reacties trouwens!
 
Hallo, ik breek hier maar even in, want ik weet niet hoe ik een nieuwe discussie
moet openen.... ben sinds vanmiddag lid, vandaar.

Het gaat hier om: ik heb een nieuwe pc gekocht en 'moest' van de verkoper
windows 7 er op doen, (het is een samengestelde pc, geen kant en klare)
windows XP was te oud, volgens hem.
Ik had Win XP in mijn oude pc staan en vond hem heel fijn!
Ik vind de windows 7 niet prettig en zou graag mijn CD van windows XP
(die ik nog steeds heb) in die nieuwe computer willen zetten en dan windows 7 deleten.
Kan dat wel? En kan ik de hele inhoud van mijn oude pc overzetten in die nieuwe pc,
dus niet alleen de backups van documenten en mijn afbeeldingen?

Hartelijke groet en alvast bedankt....Maria
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan