• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Middelbare school stelt iPad verplicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn

Vaak hier
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
681
Waarderingsscore
0
De middelbare school Tabor dAmpte uit Hoorn, stelt vanaf het schooljaar 2013/2014 een iPad verplicht voor alle leerlingen. De lesstof zal dan alleen nog digitaal beschikbaar zijn via iOS. De school vergoed zelf 1/3de van de aanschafprijs en ouders kunnen het tablet in termijnen afbetalen.

Een onderbouwde reden voor de keuze van de iPad kon directeur Stef Macke niet geven, maar het lijkt een zakelijke te zijn: Wij kopen de iPads massaal in en kunnen daardoor korting krijgen.
 
Ik vind dit overdreven sorry hoor.

Ipad verplichten? Kunnen ze toch niet doen? Veel kinderen zullen dit niet hebben denk ik.
 
Ik heb al eerder berichten hierover gelezen.
Ook dus ook engels- en duitstalige.

Enerzijds ligt het digitaliseren van de lesstof zelf in de lijn der verwachtingen.
Anderzijds denk ik zelf, dat Apple dit ook aan het pushen is, om zo een nieuwe toekomstige groep Apple gebruikers te creren.
Want vergeet n ding niet uit het oog: alles wat je met iPhone en iPad doet komt Apple ook te weten.
Want met iOS5 onderhouden de apparaten continu contact met iCloud!

Wel vraag ik mij af, in hoeverre op die betreffende school de digitale lesstof nog in het Nederlands zal zijn?

Weetje:
een in China gemaakte iPad kost Apple 8 Dollar.
Apple strijkt zelf 150 Dollar van de verkoopprijs op.
 
De schooldirecteur mocht het niet zeggen van Apple.

Schoolboeken worden binnenkort verboden, omdat deze de patenten van Apple geschonden hebben.
 
Ik moet voor school nu werken met een digitale leeromgeving. Nou, dat is geen pretje. De leraren kunnen er nog niet goed genoeg mee omgaan. Die laten je dan tien keer klikken voor je bij het geen bent wat je moet hebben.
 
Ik heb al eerder berichten hierover gelezen.
Ook dus ook engels- en duitstalige.

Enerzijds ligt het digitaliseren van de lesstof zelf in de lijn der verwachtingen.
Anderzijds denk ik zelf, dat Apple dit ook aan het pushen is, om zo een nieuwe toekomstige groep Apple gebruikers te creren.
Want vergeet n ding niet uit het oog: alles wat je met iPhone en iPad doet komt Apple ook te weten.
Want met iOS5 onderhouden de apparaten continu contact met iCloud!

Wel vraag ik mij af, in hoeverre op die betreffende school de digitale lesstof nog in het Nederlands zal zijn?

Weetje:
een in China gemaakte iPad kost Apple 8 Dollar.
Apple strijkt zelf 150 Dollar van de verkoopprijs op.

iCloud is niet verplicht, ik heb het helemaal uitstaan, gewoon een optie.
 
Dit zal wel een zet zijn van Apple en niet van de scholen. Als de scholen zoiets zouden voorstellen zullen ze mss toch net iets slimmer zijn om een veel goedkoper android model te halen voor de leerlingen die het niet zo breed hebben. Apple wil gewoon Microsoft weg uit de scholen, zo gaan leerlingen die afstuderen ook sneller naar Apple producten grijpen.
 
Echt belachelijk!
 
Belachelijk, hetzelfde als bij m'n broertje in de klas: Macbooks! Terwijl de systeembeheerder het er nog niet mee eens is ook:D Lekker gaat dat bij mij op school.

Waarom trouwens alleen Apple meuk? Samsung galaxy tab, Blackberry playbook, asus transformer(is er toch ook een?) kunnen toch ook prima.

Detmer

Ik zou niet eens naar die school willen als ik een Ipad moest hebben...
 
Je zou haast denken dat leraren door Apple gesponsort worden!
 
Microsoft is in Europa zo normaal dat de scholen ook met Microsoft systemen lesgeven he. Als Apple Microsoft uit de scholen weet te halen heeft dat op lange termijn enkel maar voordeel voor hun zoals ik in mijn vorig bericht al heb uitgelegd.

En als die scholen nu eens massaal Galaxy Tabs ofzo aankopen, dan zijn ze toch ook nog goedkoper uit dat met die Ipads. Apple dominating the world.
 
Wat een geneuzel zeg.
Er worden best wel wat zinnige dingen hier gezegd,
maar het meeste is speculatie en/of onzin.
Heeft iemand al eens de moeite genomen om op de website van de school te kijken?

Je hoeft het er niet mee eens te zijn,
maar er staan best wel veel FAQ's met antwoorden en toelichtingen.

Laat hier maar eens wat relevante en to-the-point reacties zien op wat de school zelf schrijft.

Tabor lokatie D'Ampte
 
Wat een geneuzel zeg.
Er worden best wel wat zinnige dingen hier gezegd,
maar het meeste is speculatie en/of onzin.
Heeft iemand al eens de moeite genomen om op de website van de school te kijken?

Je hoeft het er niet mee eens te zijn,
maar er staan best wel veel FAQ's met antwoorden en toelichtingen.

Laat hier maar eens wat relevante en to-the-point reacties zien op wat de school zelf schrijft.

Tabor lokatie D'Ampte

Als je zelf de FAQ had gelezen, wist je dat de school ook geen goede argumenten kan geven.

"Wat zijn de voordelen van de iPad" is slechts een opsomming van de voordelen van een tablet, niet van de iPad.

"Waarom is er voor Apple gekozen" bevat slechts een argument dat daadwerkelijk een relevant antwoord lijkt op de vraag, ware het niet dat 'onderwijskundige ondersteuning' een kwestie is van beschikbare apps en Android hierin ook ruim vertegenwoordigd.

Dat ze vervolgens ook nog het ontbreken van Flash proberen te vergoeilijken voor Apple, laat al helemaal zien dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben en alleen maar met hun eigen portemonnee denken.
 
Hoe willen ze ooit de boeken gaan vervangen? Denk dat je met android meer kan dan met apple want bij android kun je VEEL goedkoper je eigen apps maken.
 
Het geruchtencircuit gaat er nu zelfs van uit, dat nog deze maand iPad3 uitkomt.
 
Gewoon overmorgen het nieuws volgen. Dan weet je het.
 
hou toch op met die troep van apple.
Android is ook prima, en anders zijn er ook nog laptops (of netbooks)(niet de pc's vergeten) met Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan