• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

website vindbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamkiller

Gevestigd lid
Lid geworden
30 mrt 2011
Berichten
357
Waarderingsscore
0
hoi,
ik heb een website voor mijn moeder gemaakt. ook heb ik hem vindbaar kunnen maken op google. maar als je in google zoekt krijg je bij de homepagina de naam My website. hoe kan ik deze naam veranderen?? en ik zou ook graag de oude links willen verwijderen, want die staan er ook nog op.
weet iemand hoe dit moet??
alvast bedankt
joran
 
Dit komt omdat Google de oude versie van de website nog gendexeerd heeft. Rustig afwachten tot de Google Bot de nieuwe website komt indexeren :)
 
Volgens mij heet de site ook "My website"...

In de Index-pagina staat als title "My website" en Google vindt dit...
 
Dit komt omdat Google de oude versie van de website nog gendexeerd heeft.

Je denkt niet dat dit er iets mee te maken heeft?:
HTML:
<title> My Website </title>


---------- Bericht toegevoegd om 17:28 ---------- Vorige bericht geplaatst om 17:17 ----------

Die website gaat nooit lekker scoren in Google
om de simpele reden dat hij technisch gesproken van een allerbelabbertst niveau is.

  • Er staat nauwelijks tekst in. Wat er op het scherm uit ziet alsof het tekst is, zijn in werkelijkheid plaatjes.
  • De menu-opties zijn geen teksten maar plaatjes. Menu's moeten worden opgebouwd uit echte tekst; bij voorkeur in lijst-vorm.
  • Waar wel echte tekst is gebruikt, is de html van laag niveau. Ik bedoel dit soort constructies: <div><span>tekst</span</div>. Tekst hoort in <p>-elementen of in <hx>-elementen.
 
Op het tijdstip dat ik reageerde stond er een andere website online zonder deze <title>! Anders had ik dit uiteraard aangehaald..
 
Je website ziet er leuk uit maar er zijn een paar dingetjes die er niet helemaal goed uit zien. (al eerder aangegeven in dit topic)
een aanvulling hierop is dat je homepage is in het midden uitgelijnd maar andere pagina's zijn links uitgelijnd. dit lijkt me niet de bedoeling. Probeer dus alle pagina's dezelfde uitlijnings positie te geven.

de website ziet er leuk uit maar probeer idd minder afbeeldingen te gebruiken
 
ja dat weet dat nog niet alles goed is, en de titel my website waar moet ik die vinden in het script?? ik wel alle titels veranderd in het programma, en de foto die text is word ook getypt. de fouten worden nog gemaakt maar nu ben ik aan het kijken hoe hij vindbaar moet worden.

nu alleen ff de vraag, waar in het script staat de naam my website??f
 
Open het betreffende bestand met een tekstverwerker zoals notepad++ en pas de tekst tussen de <title></title> tags aan.

Hoe het in jouw "programma" moet weet ik niet want je hebt nog niet verteld welk programma je gebruikt. Nja, je gebruikt CoffeeCup, maar had je beter kunnen aangeven in je bericht!
 
ja ik gebruik inderdaad coffeecup, maar ik heb ook al met notepad++ gezocht op de titel my website. maar daar geeft hij geen resultaten mee.
 
HTML:
<html>
<head>
<meta content="CoffeeCup Visual Site Designer, Version 7.0 Build 19 for Windows" name="generator">
<meta content="text/html;charset=utf-8" http-equiv="Content-Type">
<meta content="CoffeeCup Visual Site Designer (www.coffeecup.com)" http-equiv="generator">
<meta content="Fri, 02 Dec 2011 20:14:08 GMT" name="created">
<title> My Website </title>
...

Als je een website bouwt, zou je moeten weten dat die meta-tag <title> ergens in je <head>-sectie staat.
Sterker nog: als je je werk goed doet, dan bepaal je zelf wat er in komt te staan.

In dit geval lijkt het erop dat dit de standaard-vulling is vanuit CoffeCup. Zoiets moet je altijd aanpassen.
En dan niet "welkom" of ndex.html" maar een relevante naam van de betreffende pagina; elke pagina liefst een eigen (aparte) naam en op de index-pagina liefst de naam van het bedrijf/persoon waarvan de website is.
 
En dan niet "welkom" of ndex.html" maar een relevante naam van de betreffende pagina; elke pagina liefst een eigen (aparte) naam en op de index-pagina liefst de naam van het bedrijf/persoon waarvan de website is.

In 65 tekens of minder (uit mijn hoofd) moet je neerzetten wat de kern is van je website en als je het wilt optimaliseren voor een bepaalde zoekterm moet je die er ook in terug laten komen.

De naam van het bedrijf/persoon is wel branding en je bent wel vindbaar, maar dat is SEO gezien geen goede titel! Wanneer pietje in google een website ziet met "marietje grolsch's website" dan weet hij natuurlijk helemaal niets over de website! En mensen lezen de meta description nauwelijks tenzij de zoektermen er een paar keer in staan, mensen 'skimmen' snel of ze iets zien dat ze aanstaat en gaan niet aandachtig lezen.

Een voorbeeld voor deze website zou ik dan ook zeggen:
"Unieke op maat gemaakte sieraden - Jacolien Edelsmit"

Maak er zelf wat van maar dit is slechts ter illustratie. Deze titel zegt zoveel meer over de website!
 
ok bedankt allemaal,ik weet dat er nog veel te verbeteren valt, maar het ging me er even om waarom de naam nog my website was. dat is nu weg:) dus bedankt. (o ja bedankt voor het idee unieke op maat gemakte sieraden)
 
Een goede aanpassing van je meta en titel. Dit klopt allemaal precies volgens de regels. Bij keywords moet je alle Keywords wel scheiden door , dus...
HTML:
<meta description="keywords" content="goud, sieraden, ... , ... ,
je kunt wel spaties in de keywords zetten. Een stuk of 150 keywords wordt vaak geadviseerd. Ik zou als ik jou was toch nog eens kijken of je de <h1>-<h6>elementen niet kunt gebruiken. Google zoekt ook op tekst. Website bouwers zetten namelijk in hun keywords wel eens woorden als voetbal clubs en zangers. Google zoekt dus ook vaak op inhoud. Als eerste op h1-h6 elementen. Als je deze dus gebruikt kun je je website misschien hoger laten opklimmen.

HTML:
<h1>Jacolien's ringen</h1>
ik noem maar iets.


Ik weet niet of je het al doet maar ik zou voor elke pagina een aparte meta en title doen. Dit maakt Google nog effectiever.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik verzin zomaar wat ik weet niet of het dan nog werkt. als je de tekst onzichtbaar maakt leest google dat misschien wel. dus...
HTML:
<h1 style="display:none;">Jacolien's ringen</h1>
nogmaals ik weet niet of het laatste werkt.

Daar is Google heleml niet opgesteld. Kost zelfs strafpunten.
 
Daar is Google heleml niet opgesteld. Kost zelfs strafpunten.

strafpunten? volgens mij is dit een 'doodszonde' wat betreft zoekmachines. Pure blackhat SEO, en zorgt door directe uitsluiting als ik het wel heb!
 
Sorry voor de verwarring mijn fout.
Ik heb het al weggehaald. Je kunt uiteraard nog wel gewoon dit toepassen. maak met css de h1 mooi en je hebt weer een puntje erbij voor de zoekmachine.


Nog een klein opmerkingtje. een website zou ik altijd voor iedereen toegankelijk maken. Kijk eens of de website leesbaar is voor kleurenblinden.
ook blinden kunnen met speciale browsers dit lezen/beluisteren. Daarom moet je tekst goed zijn. Daarom moet je dus een goede alt hebben bij je afbeeldingen. je alt staat er wel maar heeft vaak geen waarde geef dus een korte beschrijving zodat iedereen de website kan lezen ook blinden. Google afbeeldingen zoekt ook op deze alt. Deze zou ik dus altijd toevoegen.

---------- Bericht toegevoegd om 09:41 ---------- Vorige bericht geplaatst om 09:36 ----------

Misschien ook leuk is het icoontje boven in het tabblad. Dit doe je met <link...>. Hier een linkje om dit te maken. Is altijd leuk en straalt een zekere profesionaliteit uit.

http://www.homepage-maken.nl/artikelen/wd/favicon.php
http://tools.dynamicdrive.com/favicon/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nu ook bezig een site te maken en wil met het maken al rekening houden met de bovengenoemde voorwaarden en tips.

Zou er iemand een link oid kunnen geven naar een uitgebreidere uitleg?
- Meta tags? wat zijn het wat doen ze
- alt bij afbeeldingen ??
- en andere tips om snel gevonden te worden tussen honderde vergelijkbare sites.

Verder ben ik nog maar beginnend maar wel lezend over html en css. Dus mochten er nog goede tips zijn graag.

ps:weet niet of het van belang is maar ik gebruik dreamweaver
 
Ik ben nu ook bezig een site te maken en wil met het maken al rekening houden met de bovengenoemde voorwaarden en tips.

Zou er iemand een link oid kunnen geven naar een uitgebreidere uitleg?
- Meta tags? wat zijn het wat doen ze
- alt bij afbeeldingen ??
- en andere tips om snel gevonden te worden tussen honderde vergelijkbare sites.

Verder ben ik nog maar beginnend maar wel lezend over html en css. Dus mochten er nog goede tips zijn graag.

ps:weet niet of het van belang is maar ik gebruik dreamweaver

ik wil je wel helpen maar begin even een eigen topic dat is wel zo nettjes:rules:
daar wil ik je wel proberen te helpen.
klik op button new thread en tik je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan