• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook adressen

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 128424
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 128424

Gast
Ik ben overgestapt van Windows XP naar Windows 7.
De HD van de oude computer kan ik via een externe behuizing aansluiten op de nieuwe laptop.
Ik kan echter m'n oude Outlook Express op de oude HD niet openen.
Zou dit graag doen i.v.m. mijn adressen.
Is hier een mogelijkheid voor ?
 
Het adresboek van Outlook Express wordt standaard opgeslagen als C:\Documents and Settings\inlognaam\Application Data\Microsoft\Address Book\inlognaam.wab.

Zoek dat bestand op de externe harde schijf en kopieer het naar je bureaublad. Hernoem het eventueel naar Adresboek.wab

Welk e-mailprogramma gebruik je nu onder Windows 7? Is dat Windows Live Mail?
Zo ja, dan start je Windows Live Mail.
Klik (linksonder) op Contactpersonen. Klik daarna in het lint op Importeren > Windows-adresboek (.WAB).
Navigeer naar Adresboek.wab op je bureaublad en klik op Openen.
 
Probeer met spacemonger de dbx filetjes eens naar je nieuwe OE over te brengen.
 
Hawkens, de plaats die ik noem in post 2, is de standaard opslagplaats van het adresboek van Outlook Express.

Robwal heeft duidelijk niet zijn adresboek van tevoren gexporteerd, anders had hij dat adresboek wel op een geheugenpen of een cd gezet. Geeft niks; wanneer hij op de externe harde schijf (die oorspronkelijk in de oude pc zat) kijkt en het door mij opgegeven pad volgt, dan vindt hij het adresboek alsnog.
 
Hawkens, de plaats die ik noem in post 2, is de standaard opslagplaats van het adresboek van Outlook Express

Je hebt gelijk, ik zat aan zijn e-mails te denken, maar hij heeft natuurlijk zijn adressen nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan