• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SSD en Harde schijf tool?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LUUD18

Verslaafd
Lid geworden
9 jun 2011
Berichten
9.062
Waarderingsscore
0
Ik heb hier een Netbook staan met een SSD EN Harde Schijf (MSI Wind Netbook U115). Maar ik wil dat windows opstart via de SSD (7 gb) en de rest op de HArde schijf komt te staan. Is hier een tool voor?

Alvast Bedankt!
 
Paragon Migrate OS to SSD 2.0
De gemakkelijkste migratie van besturingssysteem naar nieuwe Solid State Drives!

Bent u er aan toe om een nieuwe Solid State Drive (SSD) te nemen?
Dan is Migrate OS to SSD (Besturingssysteem migreren naar SSD) precies wat u nodig hebt.
Onze handige intutieve wizard voert veilig en snel Windows-migraties naar nieuwe opslagapparaten (HDD of SSD) uit, zelfs naar schijven met minder capaciteit.
Dit is mogelijk dankzij de geavanceerde nieuwe functie om gegevens uit te sluiten.
U kunt een live systeem overzetten zonder gevolgen voor uw werk.
U kunt zonodig uw partities al doende automatisch laten uitlijnen.

http://www.paragon-software.com/nl/home/migrate-OS-to-SSD/
kostprijs 15€
 
Dat is van een harde schijf naar SSD. Ik Heb een SSD met windows xp erop maar ik wil de programma's en cache op de hard disk hebben
 
Dit alles gedoemd te mislukken.
Het is een hybride netbook en die SSD partitie is te klein om Windows 7 op te installeren en dient er enkel voor om bestanden enz sneller op te starten.
Wat je wel kan doen is een aantal veel gebruikte programma's op die SSD te installeren, zodat die in iedergeval sneller kunnen opstarten.
Maar bedenk dat die SSD ca 20% vrije ruimte dient te behouden!

Of zit de originele Windows XP er nog in - die moet dan wel op die SSD staan!
 
Laatst bewerkt:
Heb windows xp erop staan en heb nog 4 gb vrij. Moet ik alleen de Program files op de harde schijf zetten of wat moet ik nog meer erop zetten?
 
Je dient inderdaad op de gewone HD een nieuwe map Program Files aan te maken om daarin de programma's te installeren die in XP moeten draaien.

Ook dien je de Map Mijn documenten te verplaatsten naar de harde schijf.

Dat doe je middels de Eigenschappen op te vragen van die map, op de tab Lokatie te klikken en dan verplaatsen kiezen.
Vervolgens klik je bevestigend op alle Windows vragen.
 
Heb Documents en settings en Program files map op de harde schijf gezet. Tot nu toe geen problemen
 
Ja dat had ik ervoor al gedaan.
 
nog 1,5 gb vrij :(
 
Hoe kan dat nu.
Schoon genstalleerd is XP ca. 1,6GB groot.

En heb je die zaken in XP gedeaktiveerd die slecht zijn voor een SSD?
 
Yep, Heb alleen veel drivers op de SSD gezet
 
Wat versta je er onder dat je alleen veel drivers op de SSD hebt gezet?
De downloads kan je in ieder geval verwijderen.
 
Program Files: Wi-Fi Drivers, Sata Drivers, Intel Drivers, enz
 
Luister, die drivers zijn in totaal misschien een 50 tot 150MB op zijn hoogst.

Hoe groot is de Pagefile?
En de HibernationFile is ook zo'n 2 GB!
 
Hoe kan ik HibernationFile veranderen?
 
Die is niet te veranderen.
Is benodigd voor de slaapstand.
 
Wat kan ik allemaal verplaatsen dan?
 
Ik denk weinig.

Ik vroeg je hoe groot de PageFile is.

Die kan je desnoods wel verplaatsen naar de HD.
Daar wordt het netbook ietsje langzamer door, maar dat spaart weer de SSD!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan