• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

zelf een computerspel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Nicky

Gast
Hoi,
Ik heb een vraagje. Ik heb zelf een idee voor een computerspel, een adventure game. Het idee zit helemaal in mijn hoofd en dat wat in mijn hoofd zit is iets wat nog niet bestaat. En wat volgens mij heel leuk is.:D
Nu kan ik wel leuk websites maken maar heb ik helemaal geen verstand van programmeren. Ik vraag me af of er om zelf zo'n spel te maken, bepaalde software is. Zo ja, kan iemand mij dan eens vertellen welke?
Er zijn namelijk genoeg designprogramma's dus ik vraag me af of er iets bestaat waarmee ik mijn idee kan verwezenlijken. Ik bedoel dus niet een simpel spelletje, meer iets in de stijl van Monkey Island / Indiana Jones etc. Is het maken van zoiets voor een leek op dit vlak te leren? Alle info is welkom. :)
Groetjes,
Nicky
 
Als je in 3d wil gaan werken zal dat wellicht niet goed gaan als leek...
Ik dacht dat er een progje was 'gamemaker' of zo...

Maar onderschat het maken van een computerspel niet...
 
in 3d enzo dat is verschrikkelijk moeilijk als je ziet hoe lang zo'n proffesioneel team van 30-80 man erover doet om een game te maken als je dat in je eentje wil doen kost het je heel veel tijd. met een vtriend maakte ik eens stickmen filmpjes ik de achtergronden en hij de mannetjes en dat nam al heel veel tijd in beslag.
 
Hoi,
Ik heb net gamemaker gedownload, de gratis versie. Ik ga het gewoon eens proberen. Tuurlijk heb ik niet de illusie dat ik in mijn eentje als leek kan wat mensen kunnen die met 80 man ergens aan werken. Maar het idee zit in mijn kop en het lijkt me leuk om te doen.
Animaties kan ik wel aardig zelf maken. Ik vind dat ook heel leuk om te doen.
Bedankt voor jullie tips en mocht iemand nog een ultiem simpel programma kennen dan hoor ik het nog graag. Ik ga nu aan de gang met gamemaker.
Ik wil ook geen 3D-spel maken.
Groetjes,
Nicky:victory:
 
nounou.. doemaar luxe.. gelijk een game willen maken
met gamemaker gaat dat natuurlijk heel makkelijk..
Maar 3D Gamestudio wordt al moeilijker..
Als je nu echt extreme 3D games wilt gaan maken.. moet je C/++ leren

Voor een Adventure game vind ik dat je best een RPG kan gaan maken..
neem daar RPG Maker 2003 of RPG Maker Xp voor
 
ik zou geen 3d game willen maken maar een gewone game zoals mario of zo dus alle info is welkom

gr: Sybren:worship::friends:
 
en met game makers zou ik willen weten hoe je een speel poppetje in het spel kunt zetten
 
ik weet nu hoe ik een speel poppetje krijg maar als ik spring kom ik niet meer terug naar beneden ik heb wel eens iets gevonden en geprobeert maar dat lukte niet

wie mij kan helpen stuurt maar wat terug


gr: Sybren
 
Gebruik je gamemaker? Misschien set gravity toevoegen aan je poppetje?

Lees anders eerst wat tutorial voor een standaard platformer.
 
wie kan mij uitleggen hoe ik met gamemaker een goed flipper spel kan maken
 
maak voortaan even een eigen topic aan, ipv. een topic uit 2005 te gaan bumpen -.-


Lees anders eerst wat tutorial voor een standaard platformer.

Is dit gelukt? er zijn ook prima dingen te vinden over wat jij wil doen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan