• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Server 2008 R2 Terminal Server (standaard printer probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmrishK

Nieuw lid
Lid geworden
27 feb 2012
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hi All,

Ik hoop dat iemand mij met het volgende kan helpen.

We maken gebruik van Windows 2008 R2 Terminal Server.
Met een print server 2008 R2.

Wanneer een gebruiker via RDP inlogt op de Terminal Server. Kiest hij/zij een printer uit de map netwerk printer deze staat op hun desktop. Wanneer zij de keus hebben gemaakt, maken ze de printer als standaard. Bij het uitloggen en vervolgens opnieuw aanloggen blijkt er echt dat de standaard printer verdwijnt. En dat de gebruiker de printer weer handmatig als standaard moet instellen.

Wie zou mij duidelijk willen vertellen en uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen, wanneer de gebruiker een printer als standaard maakt dat deze bij het opnieuw aanloggen ook zo blijft.

In de group policy heb ik ook gekeken maar weet echt niet waar deze instellingen verstopt zit.

Alvast bedankt!
 
Waar wordt het gebruikersprofiel bewaard?
Instellingen als printer zitten (volgens mij) in %APPDATA% en dat is een lokale map. Als je bij het uitloggen van de Terminal Server het lokale profiel laat opruimen, laat je dus ook de printerkeuze opruimen.

Zijn er zoveel verschillende printers? Je zou kunnen overwegen om door middel van een aanlogscript en een security group de printer(s) toe te wijzen.
 
Hi Gollem,

Appdata\local wordt niet meegenomen, Appdata\Roaming wordt wel meegenomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan