• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Radeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Actieman

Gast
Beste netwerk gebruikers,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een netwerk met meerdere pc's
n van deze pc's is een WebServer .. deze is in mijn LAN gewoon te gebruiken, geen problemen.

Een andere pc dient als mijn inbelverbinding, deze is dus fysiek verbonden met mijn internet modem.
In deze pc zitten 2 netwerk kaarten.

- NIC 1 staat dus in verbinding met mijn Internet Modem .
- NIC 2 staat in verbinding met mijn WebServer.

Het geen wat ik nou wil, en laat is als voorbeeld maar u gebruiken, is dat u mijn webserver kan bereiken.
Hoe doe ik dat .. ik heb al wat gelezen van NAT ( Network Address Translation ) alleen daar kom ik dus echt niet uit ?!?!?

Kortom, Ik wil dat iedereen in het WAN mijn webserver kan bereiken, is dit mogelijk ?? zo jah .... HOE DAN ?????????:ph34r:

Bij voorbaad dank

ps ( OS = WinXp - WS = Linux Fedora Core )
 
dus je wilt voor zorge dat nic 1 nic 2 kan bereiken? NAT is een bepaald iets dat voor zorgt dat meerdere computers netwerk delen en dus ook internet. Ik weet helaas niet hoe dat is met linux of je daar ook thius netwerk kan instellen o.i. sry
 
Nic 1 kan Nic 2 prima bereiken.

Het enige wat ik wil is dat bijvoorbeeld JIJ mijn webserver op mijn linux bak kan bereiken.
 
als het lukt moet het via jou ip adress,,,, die kun je koppelen aan een naam via http://www.no-ip.com/ en das gratis,, hoe het verder gaat in met een linux config kan ik je ook niet mee helpen helaas,, wel als je achter een firewall zit poorten openen ,,, zo uit mn hoofd poort 21 voor ftp en poort 80 voor http verkeer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan