• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

mobiele telefoon als modem gebruiken met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaleco

Nieuw lid
Lid geworden
10 mrt 2012
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal.
Ik heb mezelf net aangemeld als lid van dit forum,en tegelijkertijd heb ik een vraag,kan iemand me vertellen hoe ik een mobiele telefoon (motorola ex119)op mijn laptop kan aansluiten en gebruiken?wat heb voor nodig behalve een data kabel?
bijvoorbaat mijn dank.
charles
 
Als die telefoon op Android draait, krijg je de vraag hoe je deze wilt koppelen, wanneer je hem (of haar) aansluit op een computer/laptop. In dat geval moet je ervoor kiezen om het internet van de telefoon te delen et voil. De handleiding biedt vaak ook antwoorden op dit soort vragen ;)
 
En als je geen WiFi gebruikt maar internet via mobiele netwerk nou hou dan je mobiele rekenig maar goed in de gaten.
 
En als je geen WiFi gebruikt maar internet via mobiele netwerk nou hou dan je mobiele rekenig maar goed in de gaten.
Dat is inderdaad ook een handige tip ;) Het dataverbruik kan inderdaad erg hard gaan.
 
Gebruik je mobieltje als internet modem op je laptop


Het is ontzettend handig voor onderweg, of als je internetverbinding eruit ligt.
Telecom aanbieders worden er niet blij van en sommige verbieden het in hun algemene voorwaarden: het gebruiken van de internetverbinding van je mobiele telefoon met een laptop of computer.
Zonder gebruik van een applicatie, door een paar makkelijke instellingen in je computer. Bluetooth op laptop / pc en op mobiele telefoon zijn een vereiste.


Om te beginnen is het gewenst om een onbeperkt data abonnement te hebben voor je mobiele
telefoon.
Als je dit niet hebt loop je het risico dat je eind van de maand een dikke rekening van je provider krijgt.
En daar zit natuurlijk niemand op te wachten.
Dus kijk hiermee uit!


De eerste stap is een verbinding opzetten van je mobiele telefoon met je laptop via bluetooth.
Schakel op beide apparaten bluetooth in en zoek op je laptop naar je telefoon in de bluetooth
console onder configuratiescherm.
Stel in met oog op veiligheid een sleutel in en accepteer op je telefoon de binnenkomende
verbinding.
Mijn laptop verteld me dat er een nieuw standaard modem via bluetooth is gevonden.


Om verwarring te voorkomen met andere mogelijke verbindingen heb ik mijn wireless, netwerk
verbinding met kabel en mijn hardware modem uitgeschakeld.
In de netwerkverbindingen van je laptop start je de wizard nieuwe verbinding maken.
Kies de volgende serie opties: verbinding met het internet maken --> ik wil handmatig een verbinding instellen --> verbinding maken via een inbelmodem.


Geef de verbinding een naam, hier maakt het niet zoveel uit wat je invult.
Bij telefoonnummer vul je de gegevens die bij jouw provider horen.

*99***1# is voor KPN, Debitel, Orange, Tele 2 en Telfort gemigreerd van O2.
*99# is voor Vodafone, T-Mobile, Telfort en Proximus.

Zoek bij jouw provider de juiste gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze zijn te vinden in de afbeelding hieronder.
De overige 2 opties onder deze gegevens heb ik uitgezet om te voorkomen dat ik zinloos of per
ongeluk het GPRS netwerk belast.
Dit in verband met de fair use policy en datalimiet van mijn provider, en mijn bankrekening dus. Nu is je verbinding klaar voor gebruik.
Waarschijnlijk moet je bij het maken van de verbinding nog wel toegang verlenen op je mobiele
telefoon.
Voor Windows Mobile zijn nog wat extra instellingen vereist..

GPRS Proximus settings
user name : niets invullen
pasword: niets invullen
domain: niets invullen

GPRS Debitel settings
user name : debitel
pasword : debitel
domain: niets invullen

GPRS Telfort
user name : o2nl ( of als dit niet werkt : telfortnl )
password : password
domain : niets invullen

GPRS Tele 2 settings
user name : gprs
password : gprs
domain : niets invullen

GPRS KPN settings
username : internet
password : niets invullen
domain : niets invullen

GPRS Vodafone settings
username : vodafone
password : vodafone
domain : niets invullen

GPRS T-Mobil settings
username : t-mobile
password : t-mobile
domain : niets invullen

GPRS Oranje settings
user name : niets invullen
password : niets invullen
domain : niets invullen
 
Je hebt met androd niets nodig. Gewoon op tethering klikken en je ziet op je laptop dat er een open verbinding bij gekomen is. Je telefoon. Dat is alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan