• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[HowTo][I9000] Snel Android ICS installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke over de batterij kan ik niet mee praten, zou je aan mij de linken kunnen plaatsen en in welke stappen jij dit hebt gedaan zodat ik de juiste feedback kan geven er over?

Want ik heb de rom er niet al te lang er op gehad omdat googleplay er niet op stond viel het gelijk af voor mij.

Als je me kan helpen zou dat geweldig zijn!:)
 
Ik neem aan dat dit over CM9 gaat:

  1. Download CM9
  2. Download Google Apps (neem de bovenste (voor CM9))
  3. Plaats CM9 en Google Apps op je SD-kaart
  4. Start je telefoon in recovery (HOME + VOLUME UP + POWER)
  5. Wipe data/factory reset
  6. Wipe cache
  7. Install zip from sdcard > CM9
  8. Install zip from sdcard > Google Apps
  9. Reboot system now
 
lol had het nadat je de vorige link gegeven had al uitgevolgelt

Ik ben het nu helemaal binnenste buiten aan het halen en ik moet zeggen alles zit er op en ik kan er echt alles mee doen echt super!!!
Zit nu nog steeds naar fouten te zoeken maar tot dus ver kan ik nog steeds niks vinden ik raad het aan ook nog is een keer te proberen het werkt echt super met al die dingen die je kan aanpassen.

nogmaals bedankt!!!

---------- Post added at 13:00 ---------- Previous post was at 22:40 ----------

Ik ben er de hele avond mee aan het spelen geweest en heb daar bij wel gemerkt dat mn batterij heel snel leeg was, komt misschien ook natuurlijk omdat ik er zo mee het kloten ben geweest.
Maar overal ben ik meer dan tevreden met cyanogen ics het geeft me meer dan ik werkelijk gebruik dus gewoon super! Nogmaals bedankt voor de feedback en de tip hoe ik google play er op kon draaien! Ik ben super nieuwschierig naar het systeem wat er aan komt dat jellybean gaat heten ben benieuwt hoe lang mijn galaxy si9000 het bij kan houden want ondanks dat ik over een week de samsung note ga halen zal ik mn galaxy altijd bij de hand houden echt een beste mobiel all time!
 
Yes it is. XD

---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

Het probleem met CM9 is dat het nog een alpha versie is, er is bijna elke dag een nieuwe versie, en de versie die ik geprobeerd heb had bijna nog geen opties. Ik probeer CM9 nog wel eens als het een RC is of een paar weken later, zodat er tenminste een beetje ontwikkeld is.

---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:50 ----------

CM9 i9000 changelog
http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxysmtd
 
Yes it is. XD

---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

Het probleem met CM9 is dat het nog een alpha versie is, er is bijna elke dag een nieuwe versie, en de versie die ik geprobeerd heb had bijna nog geen opties. Ik probeer CM9 nog wel eens als het een RC is of een paar weken later, zodat er tenminste een beetje ontwikkeld is.

---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:50 ----------

CM9 i9000 changelog
http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxysmtd

Wat zijn dan volgens jou de voordelen van deze ICS versie t.o.v. de CM9 versie? Zit dat alleen in het batterij verbruik of is die gewoon niet stabiel genoeg? Ik draai op dit moment CM9 met de 1 na laatste nightly.
Een paar nadelen die ik tot nu toe heb ondekt:
Apps crashen regelmatig
Dataverbinding is vaak slecht of langzaam(niet met WIFI) en ik moet mijn toestel dan ff in\uit de vliegtuig modus zetten en dan gaat het meestal beter.
VIBER kon ik wel instaleren maar mijn microfoon werkt niet. ik kon dus de ander wel horen maar zij horen mij niet terug praten.
Verder ben ik wel tevreden over deze versie maar ik denk dat ik binnenkort misschien toch weer een standaard Gingerbread 2.3.6 ga instaleren maar dan zonder Touchwiz die mis ik trouwens in ICS voor mijn galaxy ook niet.
Oja en verder vind de de gezichtsherkenning lachwekkend dit is duidelijk nog niet ver genoeg ontwikkeld ik blijf wel gewoon een patroon gebruiken.
 
Ik doe hier ongeveer 20 uur met een volle batterij (bij redelijk intensief gebruik).

Apps crashen regelmatig
Ik heb nog geen enkele crash gehad, niet in CM9 en ook niet in ICSSGS (en ICSSGS gebruik ik al sinds beta 1).

Dataverbinding is vaak slecht of langzaam(niet met WIFI) en ik moet mijn toestel dan ff in\uit de vliegtuig modus zetten en dan gaat het meestal beter.
Dataverbinding is bij ICSSGS veel sneller dan bij de STOCK ROM, en die van CM9 is nog weer sneller bij mij. Check je IMEI, is deze toevallig 004999010640000?

VIBER kon ik wel instaleren maar mijn microfoon werkt niet. ik kon dus de ander wel horen maar zij horen mij niet terug praten.
Microfoon werkt prima bij mij (ICSSGS & CM9), is Viber compatible met ICS? En kunnen mensen je wel verstaan als je 'gewoon' belt?

Verder ben ik wel tevreden over deze versie maar ik denk dat ik binnenkort misschien toch weer een standaard Gingerbread 2.3.6 ga instaleren maar dan zonder Touchwiz die mis ik trouwens in ICS voor mijn galaxy ook niet.

Oja en verder vind de de gezichtsherkenning lachwekkend dit is duidelijk nog niet ver genoeg ontwikkeld ik blijf wel gewoon een patroon gebruiken.
PIN FTW! :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dataverbinding is bij ICSSGS veel sneller dan bij de STOCK ROM, en die van CM9 is nog weer sneller bij mij. Check je IMEI, is deze toevallig 004999010640000?

Nee heb ik gecheckt.

Microfoon werkt prima bij mij (ICSSGS & CM9), is Viber compatible met ICS? En kunnen mensen je wel verstaan als je 'gewoon' belt?

Microfoon werkt prima bij "gewoon" bellen ook handsfree. maar bij Viber werkt mijn microfoon niet. Het gekke is dat ik dacht dat met LINE instaleren dit wel op te vangen was omdat deze app bijna het zelfde is als Viber,maar daar hoort de gebelde mij wel maar ik de gebelde niet. Het zit dus denk ik in een combinatie van schakeling tussen luidspreker en microfoon met CM9 ICS. Zijn er meer mensen bekend met dit probleem?
Ook toen VIber in de androidmarket kwam en ik gelijk ging instaleren werkte mijn mic onder de orignele Gingerbread ook niet pas bij de 3e update van viber werkte mijn Microfoon.

Verder wel blij dat ik uiteindelijk ICS heb geinstaleerd.
Draait naar mijn mening op een paar kleine dingen na perfect. Zou het nog zinvol zijn om deze Android ICSSGS ROM ook nog eens te instaleren? misschien beter battery gebruik 20 uur haal ik echt niet,maar mijn batterij zelf kan natuurlijk ook een end op zijn.
 
Bij ICSSGS had ik de beste batterijduur, ook al draait deze op Android 4.0.3 waar een bug met de batterij in zit. Proberen kan geen kwaad, ik heb wel 30 verschillende ROM's gehad ondertussen.
 
Batterij duur is vind ik altijd bagger over het algemeen met een smartphone lol
Maar cyanogenmod blijft nummer 1 voor mij vind het echt sweet al die opties!

En viber.... Ja echt bagger ik krijg het ook niet werkend jammer genoeg...
Daar naast weer happy met mb nieuwe aankoop!!! Samsung galaxy noten... En gelijk volgende probleem krijg hem niet geroot verdorie maar dat is voor een andere discussie..
 
Hallo,

Ten eerste bedankt voor je geweldig duidelijke uitleg.
Ik heb alle stappen doorgelopen, alles ging prima totdat ik de ROM ging installeren.

Ik krijg de volgende fout, het volgende verschijnt in het display als ik de ROM ga installeren vanaf de SD Card. Voor de duidelijkheid: ik heb er geen externe SD kaart inzitten en geen SIM kaart. De telefoon was van origine een Vodafone toestel met een Vodafone opstartlogo (misschien is dat het verschil).

-- Installing /sdcard/ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000.ZIP
Finding update package...
Opening update package...
E:can't open ICS_4.0.3_MR1-RC4.2_I9000.ZIP
(bad)
Installation aborted

Ik heb ook andere ICS ROM's geprobeerd, allemaal dezelfde fout!

Wat doe ik verkeerd?

Telefoon boot nu ook niet meer, zie wel snel wat CWM meldingen en reboot en dan in een loop.
 
Installeer ExactFile (http://www.exactfile.com/) en kijk of de SHA1-hash 55b3f4523e33731581f3f9d357b17545058eef7b is. Anders even opnieuw downloaden.

Heb je wel een Galaxy S (i9000)?
 
Installeer ExactFile (http://www.exactfile.com/) en kijk of de SHA1-hash 55b3f4523e33731581f3f9d357b17545058eef7b is. Anders even opnieuw downloaden.

Heb je wel een Galaxy S (i9000)?

Bedankt voor je reaktie,

SHA1-hash is 55b3f4523e33731581f3f9d357b17545058eef7b (gekopieerd uit exactfile) maar andere ROMS geven exact hetzelfde hoor dus het moet iets anders zijn.

Ja, bij het opstarten krijg ik de witte letters GT-i9000 en ook onder het batterijvak staat GT-i9000 dus ik weet zeker dat het een GT-i9000 is.
Ik zoek me een ongeluk, ik had ook vantevoren versienummers moeten noteren. De telefoon is van iemand geweest die zeker weten nooit enige update heeft uitgevoerd en de telefoon is van begin 2011.
Ik ga eerst eens XXJVS firmware erop proberen te zetten met Odin, kijken wat dat oplevert. De telefoon wil nu toch niet booten
 
Als je in recovery bent, staat er dan bovenin wel ClockWorkMod Recovery 5.5.0.4?

Trouwens, originele firmware kan je downloaden op www.sammobile.com, je kan dus altijd weer terug naar 'stock' (ook al zie ik daar geen reden voor :p).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat staat er. Nog even getripelchecked! :biggrin:
 
Probeer je sdcard eerst te mounten. Ga naar mounts and storage > mount /sdcard > go back > wipe data > wipe cache > flash rom.
 
Ik snap er niks meer van.
Mounten maakt niks uit. Als ik USB mass storage mount en ik kijk op mijn laptop dan zit daar een map met foto's e.d. Als ik die wis en kopieer die ROM erop, dan krijg ik weer die fout bij installeren.
Na herstart telefoon zijn alles foto's terug en de ROM is weg!

Internal SD werkt ook niet.
 
Ga eens naar mounts and storage > mount usb storage en sluit je mobiel.aan op je pc.

Kopieer de ROM naar je interne sdcard en klik op unmount.

Klik op mount /sdcard.

Flash de ROM vanaf je interne sdcard.

Gaat het dan goed of krijg je een andere fout?
 
Het wordt gekker en gekker.
Als ik mount USB storage doe in recovery dan komt Windows met een verwisselbare schijf F. Hierop zie ik een aantal mappen, waaronder DCIM met foto's, wat mappen van genstalleerde programma's zoals Whatsapp waarin zich ook wat mappen bevinden met filmpjes, foto's e.d. Dit komt altijd naar boven, of ik in recovery nu wel of niet mount /sdcard heb gedaan.

Ik heb uiteindelijk F geformatteerd om te kijken wat er gebeurt. In windows is alles weg, ik kopieer de ROM naar de f schijf en als ik unmount in recovery en een update probeer te doen en ik ga zoeken naar het zip bestand dan staan gewoon alle mappen er weer, de foto's, de whatsapp map! De ROM is nergens te vinden.

Als ik /sdcard unmount en ik ga naar install zip from sdcard (ik vind niks), go back en als ik dan controleer staat /sdcard gewoon weer als mounted.

Er is duidelijk iets aan de hand met het geheugen en ik heb al wat zitten zoeken, maar nog niet gevonden hoe het geheugen is ingedeeld. Als ik ga formatteren geeft windows aan dat het een 13,2 partitie is. Daarbij staat er nog een G schijf in de verkenner die ik niet kan benaderen, die verdwijnt ook zodra ik unmount usb storage doe in recovery.
Ik denk dat het geheugen opnieuw moet worden ingedeeld, maar ik weet nog niet hoe. Zal ongetwijfeld ergens te vinden zijn.

Nog ideen? Volgens mij moet ik een nieuw topic openen, dit is een heel ander probleem als met jouw uitleg.
 
Als je hem nu weer aansluit op Windows, staan de mappen er dan weer?

Zo ja, probeer dan eens een back-up te maken van de bestanden, dan in CWM unmount /sdcard > format /sdcard > mount /sdcard > mount USB storage > ROM kopieren > format data & cache (!important) > install zi p from sdcard > ROM

Anders kan je het beste een topic aanmaken op www.xda-developers.com

//EDIT
Helemaal niet aan gedacht: download de Semaphore kernel eens opnieuw en flash die eerst. Haal dan je batterij eruit en start recovery, probeer dan alles opnieuw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, heb jij youtube werkende op deze rom? ik krijg altijd de melding youtube is gestopt als ik een filmpje wil bekijken :s
heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan