• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[HowTo][I9000] Snel Android ICS installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naxiz

Android freak
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
19.551
Waarderingsscore
0
[HAND]In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je snel en makkelijk Android 4 (ICS) snel, makkelijk en fail-safe kan installeren.

Dit kan vanuit een custom ROM maar ook vanaf de stock ROM. Stock ROM is de standaard ROM van Samsung, dus deze tutorial kan je in principe op elk toestel uitvoeren.

Uitleg over toetsencombinaties:
Code:
VOLUME UP   - De toets waarmee je je volume omhoog doet.
VOLUME DOWN - De toets waarmee je je volume omlaag doet.
HOME        - De toets onder je scherm in het midden.
<hr>
[WARNING]
Deze tutorial is alleen voor de Samsung Galaxy S (i9000)! Als je een ander toestel gebruikt bestaat de kans dat je toestel niet meer opstart!

Alle data wordt gewist bij het installeren van deze ROM! Maak dus altijd een back-up van bijvoorbeeld je contacten (als je deze wilt houden)!

Als je alle stappen precies opvolgt is de kans heel klein dat er iets fout gaat. Toch kan er altijd iets fout gaan. Het uitvoeren van deze tutorial is geheel op eigen risico.[/WARNING]
[INFO]
In theorie zou deze tutorial ook moeten werken voor de volgende toestellen (dit heb ik niet getest):
  • Samsung Galaxy SB (i9000SB)
  • Samsung Captivate (SGH-i897)
  • Samsung Vibrant (SGH-t959)
[/INFO]
[INFO]
Voor de grootste kans op succes kan je het beste je antivirus en firewall tijdelijk uitzetten.[/INFO]
<hr>
Inhoud
  • [LINKJE]Benodigdheden[/LINKJE]
  • [LINKJE]De kernel flashen[/LINKJE]
  • [LINKJE]De ROM flashen[/LINKJE]
  • [LINKJE]Vragen en/of opmerkingen[/LINKJE]
[KOPJE]Benodigdheden[/KOPJE]
Sla de volgende bestanden op op je bureaublad:​
[KOPJE]De kernel flashen[/KOPJE]
  1. Start je toestel in Download Mode. Dit doe je door je telefoon uit te zetten en de volgende toetsencombinatie op je telefoon te gebruiken: VOLUME DOWN + HOME + POWER (allemaal inhouden tot recovery verschijnt). Als je het goed gedaan hebt zie je een geel Android poppetje met een schepje en de tekst 'Download Mode'.

  2. Verbind je toestel met je computer met een USB-kabel.

  3. Pak 'Kernel.zip' uit op je bureaublad.

  4. Open de uitgepakte map, klik rechts op 'Zadig.exe' en kies voor 'Als Administrator uitvoeren' (klik op 'Doorgaan' als er een UAC-scherm verschijnt).

  5. Klik in het menu op 'Options' > 'List All Devices'.

  6. Selecteer 'Samsung USB Composite Device' of 'Gadget Serial' in de lijst.

  7. Klik op 'Install Driver'.

  8. Als er een melding van Windows komt, klik dan op 'Toestaan', 'Doorgaan' of iets dergelijks.

  9. Sluit Zadig af als de driver genstalleerd is.

  10. Klik nu op 'Flash.bat', de kernel wordt nu geflashed. LET OP! Maak de telefoon niet los.

  11. Als de telefoon herstart wordt, haal dan de batterij uit de telefoon en koppel de telefoon los.

  12. Doe de batterij weer in de telefoon en hou VOLUME UP + HOME + POWER in. De telefoon wordt nu gestart in recovery mode.

[KOPJE]De ROM flashen[/KOPJE]
Nu je in recovery bent werkt je touchscreen niet. Je kan met VOLUME UP en VOLUME DOWN selecteren, en bevestigen met HOME.​
  1. Verbind je toestel met je pc doormiddel van USB.

  2. Selecteer 'mounts and storage' > 'mount USB storage'.

  3. Windows zegt dat er een verwisselbare schijf is aangesloten. Klik op 'Map openen'.

  4. Kopieer de gedownloade ROM en de gedownloade kernel naar de verwisselbare schijf. LET OP! Je moet het ZIP-bestand NIET uitpakken! Kopieer het hele ZIP-bestand naar de verwisselbare schijf!

  5. Selecteer nu 'Unmount' > '+++++Go Back+++++'.

  6. Selecteer 'wipe data/factory reset' > '- Yes -- Delete all user data' > 'wipe cache partition' > '- Yes - Wipe Cache'.

  7. Selecteer 'install zip from sdcard' > 'choose zip from sdcard' > ROM.ZIP (vervang ROM.zip door de naam van de gedownloade ROM).

  8. Selecteer '- Yes - Install ROM.zip'. Android ICS wordt nu genstalleerd, dit kan even duren, ZET DE TELEFOON NIET UIT!

  9. Selecteer 'install zip from sdcard' > 'choose zip from sdcard' > KERNEL.ZIP (vervang Kernel.zip door de naam van de gedownloade Kernel).

  10. Selecteer '- Yes - Install Kernel.zip'.

  11. Selecteer '+++++Go Back++++++' > 'reboot system now'.
Android ICS is nu genstalleerd.​
[KOPJE]Vragen en/of opmerkingen[/KOPJE]
Als je een vraag en/of opmerking hebt kan je hier een reactie achterlaten, mij een PM sturen of mij e-mailen.

Android ICSSGS en Semaphore ICS kernel worden regelmatig gepdatet. Controleer regelmatig de pagina's om te kijken of er updates zijn. Met updaten raak je normaal geen gegevens kwijt, maar een back-up blijft verstandig.

Om te updaten kopieer je de nieuwe ROM van ICSSGS naar je sd-kaart en start je in recovery. Dan doe je 'install zip from sdcard' > 'choose zip from sdcard' > ROM.ZIP (vervang ROM.zip door de naam van de gedownloade ROM) > '- Yes - Install ROM.zip'.

Zo kan je ook je kernel updaten.​
[/HAND]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
werkt dit ook voor de galaxy s plus die is bijna het zelfde als een normale galaxy alleeen betetre cpu denk ik
 
Nee, helaas is er nog geen ICS voor de SGS+.

Er zijn wel andere ROM's, voor de SGS+, het installeren gaat op dezelfde manier alleen je hebt een andere ROM en kernel nodig (google maar op BroodROM).
 
werkt dit ook voor de galaxy s plus die is bijna het zelfde als een normale galaxy alleeen betetre cpu denk ik

NOOIT GALAXY S ROMS/KERNELS OP EEN GALAXY S PLUS FLASHEN!

Als je dit doet zal je complete telefoon onbruikbaar zijn aangezien een Galaxy S Plus een andere hardware board en andere CPU heeft!

Probeer BroodROM RC3 met ICS thema's! Het is geen ICS maar lijkt er wel op en verbeterd de performance ENORM. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1396837
 
Ik had precies de juiste stappen gevolgd bij de kernel flashen tot
10.Klik nu op 'Flash.bat', de kernel wordt nu geflashed. LET OP! Maak de telefoon niet los.
Hier ging dus iets helemaal fout ik kreeg een foutmelding en mijn galaxy bleef maar op het download icoon staan.
Toen ik uiteindelijk de battery eruit heb gehaald is het nu helemaal mis. Wat ik ook doe ik zie enkel een icoon van een telefoon met een pc met een driehoek met uitroepteken ertussen. ook de 3 knoppen combo werkt niet meer.
astublieft help mij of is mijn galaxy nu waardeloos?
 
Heb je zadig.exe uitgevoerd (als admin) en het juiste apparaat geselecteerd?
 
Stap 1 zadig.exe ja en ook het juiste apparaat geslecteerd.
Ik heb mijn hoop nu maar gevestigd op unbricken met usbjig die zal zorgen dat ik alsnog in de downloadmode kan komen.
Ik zal jullie laten weten hoe het afloopt. Als iemand nog een andere oplossing weet hoor ik het graag.
 
Downloadmode kan ALTIJD, haal anders eerst de batterij eruit, alle kabels eruit, batterij erin en dan VOLUME DOWN + HOME + POWER. Dan kan je de tutorial opnieuw uitvoeren vanaf het flashen.
 
Downloadmode kan ALTIJD, haal anders eerst de batterij eruit, alle kabels eruit, batterij erin en dan VOLUME DOWN + HOME + POWER. Dan kan je de tutorial opnieuw uitvoeren vanaf het flashen.


Te gek man!!! ik kreeg de 3knoppen combo totaal niet meer terug maar door de stappen die jij had aangegeven dus eerst de batterij er ook uit,kwam ik weer in de downloadmodus. Via Odin de kernel geflasht en Nu kan ik dus weer verder.
Dankjewel tot zover ik was zo in paniek. Nu ga ik rustig nog een x de stappen herhalen .
 
Graag gedaan hoor, en veel plezier met ICS! Het werkt echt hartstikke snel & je batterij gaat lekker lang mee (ook al schijnt dit te verschillen per toestel)!

Binnenkort komt RC5 uit, daarbij zou je met 50% batterij 19 uur kunnen doen (normaal gebruik).

Nog 1 advies:
Bij RC4.1 is het gebeurd dat je IMEI-nummer (identificatienummer van je toestel) 'gewist' wordt. Het nummer werd dan naar een developer IMEI gezet, die niet geldig is.

Hierdoor ben ik mijn IMEI kwijt geraakt. Nu heb ik er geen problemen mee, maar het schijnt dat ik gelukt heb, want in de meeste gevallen heb je geen verbinding meer met het netwerk en moet je je telefoon opsturen naar je provider om je IMEI terug te krijgen!

Maak daarom een back-up van je EFS zodra je de ROM genstalleerd hebt, mocht er ooit nog iets fout gaan...

---------- Post added at 19:57 ---------- Previous post was at 22:30 ----------

Ik heb een andere manier gevonden om je IMEI terug te krijgen; je kan gewoon stock ROM flashen, dan CM7 flashen, back-up maken, ICSSGS installeren, back-up terug zetten.

Als je wilt weten hoe > PM :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb t zelfde probleem. als ik na wil flashen, krijg ik de melding dat het programma niet kan starten, omdat MSVCR100.dll mist op deze computer. Hoe en wat moet ik nu doen? iemand een idee? ik kan wel gewoon mijn telefoon weer opstarten en hij doet het weer, maar ik wil gewoon ICS!! mijn telefoon is zo mega traag nu...

Nemo Bos
 
Bij mij is het nu uiteindelijk toch wel gelukt ICS te instaleren. Draait totnu toe goed. Ik ben blij met jullie forum en de PM van Naxiz het was inderdaad even puzzelen en frustraties. Maar ja als je dan alles werkend heb... Ook van fouten leert men. THX
]
 
ik heb t zelfde probleem. als ik na wil flashen, krijg ik de melding dat het programma niet kan starten, omdat MSVCR100.dll mist op deze computer. Hoe en wat moet ik nu doen? iemand een idee? ik kan wel gewoon mijn telefoon weer opstarten en hij doet het weer, maar ik wil gewoon ICS!! mijn telefoon is zo mega traag nu...

Nemo Bos

Welk programma? Zadig of Heimdall? Probeer Zadig eens opnieuw... ;P
 
Welk programma? Zadig of Heimdall? Probeer Zadig eens opnieuw... ;P

Ik heb de stappen gedaan zoals boven staat vermeld. Zadig als admin uitgevoerd enzo... sorry, ben niet zo technisch haha. maar er stond bij dat het heel makkelijk was. maar bij de kernel flashen met stap 10 geeft hij dus aan dat er een bestand mist, als ik dan zo'n ms-promp geval krijg, en dan any key to continu doe, krijg ik die melding.
 
Het installeren van ICS op mn galaxy S was geen probleem, ik heb al verschillende programma's er op gezet.

Wat mij opvalt is dat deze versie een aantal gebruikers opties mist als ik het vergelijk met Cyanogen ICS plus deze is nog iets sneller naar mijn mening en vloeiender.
Enige probleem wat ik ervaar met Cyanogen versie is het gebruik van google play die ik maar niet werkend krijg.

Ik zal een link hier onder zetten zodat de ervaren mensen hier mij wat feedback op kunnen geven, want als je googleplay werkend krijgt dan is deze rom echt de beste!
http://www.youtube.com/watch?v=9xYwX02TML0&feature=g-vrec&context=G294b8dbRVAAAAAAAACw

Zoals je in het filmpje ziet zijn dit de verschillen:

-in plaats van blauw het menu andere kleuren geven
-je kan de menu verschillende rotaties geven cube, windmill enz.
-nog meer instellingen in menu
-browser ervaarde ik als sneller
-en over het algemeen voelt het menu weet niet hoe je het precies moet zeggen maar voelt losser soepeler

Ik zeg er bij ik heb het er op gehad maar omdat google play ontbrak en niet er op kreeg weer verwijdert.

Dus als iemand hier wat op weet hoor ik het graag!:D
 
Gewoon gapps flashen in CWM. Ik heb zowat elke ICS ROM geprobeerd maar ik vind dit toch de beste/snelste tot nu toe... CM9 is nog lang niet af, en mijn batterij ging sneller leeg leek het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan