• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies nieuwe netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

roemertissi

Senior
Lid geworden
23 dec 2011
Berichten
4.674
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Ik heb al verschillende posts gemaakt over een nieuwe game pc, maar aangezien mijn ouders het me moeilijk maken (dat ik nog moet doorsparen :(), moet dat nog even wachten. Ik denk nu dat een netbook de prioriteit heeft. Ikzelf zat de denken aan een Samsung Chromebook, aangezien deze heel snel is en ik niet echt andere dingen erop ga doen dan tekstverwerken en internetten. Maar ik zou graag jullie mening hierover horen of dit een goed plan is, of ik misschien beter een Windows netbook zou kunnen kopen. Mijn max. budget is 350 euro.
 
Inderdaad, die netbook ziet er goed uit. Dat lijkt me een goede optie.

Maar wat denk je van de Samsung Chromebook? Mij lijkt dit nog steeds de beste optie, aangezien ik vooral een snelle internet en tekstverwerker laptop wil en die Chromebook start echt snel op. En oh ja, het is ook nog iets bijzonders :D.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar voor snel internetten en filmpjes op YouTube kijken is hij perfect. Ik hoef niet per s een Windows, dan zit je ook weer met virusprogramma's enzo. Ik ga er toch geen spectaculaire dingen op doen, daar heb ik mijn vaste PC voor. En na alle software updates die Google heeft gedaan na de release is dit toch echt een goed alternatief geworden (naar mijn mening).
 
Oh, daar doelde ik niet op.
Bedoelde meer het gebrek aan de functietoetsen en capslock...
 
Voor een Chromebook heb je eigenlijk wel een 3G versie nodig, of overal wifi.
In principe doe je alles 'in de cloud', even een filmpje downloaden of een spelletje erop zetten is er niet bij.

Ik heb de HP dm1-3125ed (voorganger van de 4000). Prima dingetje, je kan er full HD films op kijken (en met hdmi aansluiten op tv) en is snel genoeg voor internet/simpele games/typen etc.
 
Dat zal niet per se een probleem zijn, tegenwoordig zijn de meeste mobiele abonnementen met internet...
 
Het ontbreken van een capslock is geen probleem voor mij. Ik heb op de meeste plekken waar ik kom wifi (nl. school en thuis), en mijn vader heeft een mobieltje die een mobiele wifi hotspot kan worden en een onbeperkt internet abonnement, dus dat heb ik niet nodig. En, een wat meer persoonlijke reden, ik wil graag een keer wat anders dan Windows. En die netbooks van HP hebben geen SSD. En dan denk ik: wat kun je dan meer met die HP dan met de Chromebook, aangezien steeds meer Chrome Apps ook offline gaan werken.
 
Toch blijf ik het een nadeel vinden dat je op vakantie nooit een (hd) filmpje even kan kijken/meenemen of een game kan spelen.

Maar het is jouw keuze natuurlijk ;)
 
Welke games zou ik dan kunnen spelen op een netbook? En als ik met mijn ouders op vakantie ga, dan kan ik gamen op de laptop van mijn vader (MacBook Pro).
 
De wat oudere spellen draaien op mijne prima (GTA San Andreas, Roller Coaster tycoon 2, C&C red alert 2/renegade(/generals vast ook wel, niet geprobeerd)..
En nogmaals, persoonlijk vind ik het fijn als ik mijn data offline kan meenemen. Maar dat is meer een voorkeur denk ik.
 
Op een netbook zal je denk ik alleen online flash games kunnen spelen.
Denk hierbij aan de spellen die je kan vinden op www.newgrounds.com ...
 
Op de chromebook kan je flash games spelen.
 
Google chrome os is linux gebaseer dit betend dus dan bijvoorbeeld niet op magister kan (dat draait met silverlicht)

---------- Bericht toegevoegd om 15:59 ---------- Vorige bericht geplaatst om 15:47 ----------

(en het is eigenlijk een groote webrouwser google chrome om presies te zijn)
 
Dus als ik het samenvat:

Ik kan veel beter een Windows 7 netbook kopen?
 
Nou dat zeg ik geen idee of iemand naders van mening is maar het presiepe van google chrome os is een grote brouwser
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan