• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

account

Status
Niet open voor verdere reacties.

saida

Nieuw lid
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
hoe kan ik als beheerder een account verwijderen. ik heb er nog 1 aangemaakt maar ook als beheerder zeg maar. dus ik heb nu twee accounts als beheerder. maar ik wil er 1 verwijderen. hoe kan ik dat doen?
 
In configuratiescherm - gebruikers kan je gebruikers aanpassen / verwijderen.
 
dat staat er niet bij mij. configuratiescherm dan gebruikersaccount, dan kan ik kiezen tussen: een account wijzigen, een nieuwe account maken of de manier waarop gebruikers zich aan-en afmelden wijzigen.
 
Denk erom dat er altijd 2 accounts moeten zijn in Windows XP met administrator-rechten: het ingebouwde "administrator-account" en de eerste gebruiker. Wil je de eerste gebruiker verwijderen, dan zul je eerst een tweede gebruiker als administrator aan moeten maken om de eerste te kunnen verwijderen.
Daarnaast kun je natuurlijk wel een account uitschakelen...
 
ja oke.ik heb een account die ik al had toen ik die laptop had gekocht dus administrator. en daarnaast heb ik nog 1 aangemaakt maar daar heb ik aangeklikt computer beheerder. want je kan kiezen tussen computerbeheerder of beperkte mogelijkheden. dus is mijn vraag nu hoe kan ik die laatste die ik aan heb gemaakt verwijderen ik wil die account niet meer. ik zie geen enkele mogelijkheid hoe ik het kan verwijderen. er staat ook nergens verwijderen ofso. en als ik die laatste account die ik heb aangemaakt wil verwijderen moet ik dan daar ingelogd zijn of bij administrator? sorry ik heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt. :(
 
Je kunt aanmelden als administrator en dan het andere account uitschakelen, niet verwijderen, tenzij je eerst een nieuw computerbeheerdersaccount maakt.
 
en hoe kan ik h'm uitschakelen?:$
 
Log in als Administrator.
Start een CMD-prompt (start --> uitvoeren --> cmd)
Tik in het zwarte venster:
net user [inlognaamvandeuitteschakelengebruiker] /Active:NO
 
thanks het is gelukt:D bedankt voor u moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan