• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Look van het forum volledig anders ???

lieve

Senior
Lid geworden
17 jun 2004
Berichten
3.869
Waarderingsscore
44
Is het NCF gerestyled?
Ga dan maar gauw terug naar het oude want dit vind ik niet te genieten
 
Het is niet zozeer de look, maar de forumsoftware. We zijn over van vBulletin 3 naar 4, dus ik denk dat je het er mee zal moeten doen :)

Misschien wordt er nog een andere style ontwikkeld.
 
OK, ik begrijp dat men alles nog aan het installeren en finetunen is.

Dan heb ik er vertrouwen in dat het goed komt :)
 
Niet zozeer de look? Wat is het dan? Het is een compleet ander forum. Ik heb er geen woorden voor. Zoiets waardeloos heb ik nog nooit gezien. En dat komt ook niet meer goed. Ik ga voorlopig naar andere fora want dit is niets voor mij.

Edit:
ik heb het iets kunnen herstellen door onderaan op de knop > Full site of zoiets te klikken en kreeg toen alle berichten en profielen met de oude lay-out weer in beeld. Wat ik wel vervelend is dat er geen rekening gehouden wordt met mensen die slechtziend zijn. De grootte van de items en letters is wel goed, echter de letters zijn niet zwart maar lichter en bij blauw gebruikt men ook lichtblauw.

Als ik schrijf heb ik een zwarte inkt en bij een blauwe ballpoint zit er donkerblauwe inkt in. Die pasteltinten op sites breken mij de nek. Ik heb mijn beeldscherm al op maximale contrasten ingesteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet zozeer de look? Wat is het dan? Het is een compleet ander forum. Ik heb er geen woorden voor. Zoiets waardeloos heb ik nog nooit gezien. En dat komt ook niet meer goed. Ik ga voorlopig naar andere fora want dit is niets voor mij.
Goed, iets waardeloos noemen wat een update is van de oude software gaat mij wat ver. Dat alles nog niet helemaal loopt zoals het hoort is niet ongebruikelijk na zo'n ingrijpende update.


Lieve, wat zie jij,

Zie jij iets wat lijkt op (1):
forumnuy.jpg




Of zie jij iets wat lijkt op (2):
naamlooskx.png
 
het eerste
 
Goed, iets waardeloos noemen wat een update is van de oude software gaat mij wat ver. Dat alles nog niet helemaal loopt zoals het hoort is niet ongebruikelijk na zo'n ingrijpende update.

De term waardeloos had betrekking op wat ik zag en ik zag vrijwel niets van het oude forum terug. Toen ik op die knop > Full site klikte had ik de oude lay-out weer terug. Als ik dat niet gedaan had, dan ik lang kunnen wachten op de oude lay-out. Verandering van stijl (mobile) e.d. hielpen ook niet. Ik zie nu afbeelding 1 en dat is wel goed. Echter de afbeeldingen zijn zeer onscherp en wazig, dus ik blijf bij mijn bezwaar tegen het gebruik van pastelkleuren. Wat ik moet lezen moet helder en duidelijk zijn. Dus zwarte of zeer donkerblauwe letters e.d.
 

Gelukkig, dan is voor jouw het forum wel werkbaar. Momenteel kijken we wat er nog allemaal moet gebeuren en of we er nog een ander sausje overheen gooien. We zijn nog lang niet klaar, dus wees geduldig en wacht even af wat er komt. Komend weekend zullen er nog niet al te veel ingrijpende veranderingen volgen.
 
Veel succes!

(er zitten ook nogal wat engelse woorden hier en daar, die worden wellicht ook nog vertaald?)
 
De term waardeloos had betrekking op wat ik zag en ik zag vrijwel niets van het oude forum terug. Toen ik op die knop > Full site klikte had ik de oude lay-out weer terug. Als ik dat niet gedaan had, dan ik lang kunnen wachten op de oude lay-out. Verandering van stijl (mobile) e.d. hielpen ook niet. Ik zie nu afbeelding 1 en dat is wel goed. Echter de afbeeldingen zijn zeer onscherp en wazig, dus ik blijf bij mijn bezwaar tegen het gebruik van pastelkleuren. Wat ik moet lezen moet helder en duidelijk zijn. Dus zwarte of zeer donkerblauwe letters e.d.
Misschien kun je ook kritiek geven op een opbouwende manier, zodat het voor Ydie ook leuk blijft? Hij doet zijn best, en het is dan niet leuk als je op deze manier reageert?
 
Veel succes!

(er zitten ook nogal wat engelse woorden hier en daar, die worden wellicht ook nog vertaald?)

Als we duidelijk hebben welke woorden dat allemaal zijn, dan zullen we ze zeker vertalen.
 
de style die je nu ziet is de standaard style bij deze versie, waarschijnlijk zullen net zoals bij de vorige versie andere thema's / en styles beschikbaar worden maar eerst zal er voor gezorgd moeten worden dat alle bugs verholpen worden. Eerst gaan we zorgen voor dat alles werkt, daarna komt mooiheid pas aan de beurt.
 
Waarin is het forum niet over de volle breedte van mijn beeld?
 
Kan je niet lezen of zo? XD
 
Waarin is het forum niet over de volle breedte van mijn beeld?

Dat is op zich niet moeilijk aan te passen, volgende code uitvoeren in de adresbalk:

Code:
javascript:document.body.style.width='100%';void(0);

In firefox moet je hiervoor even een bladwijzer aanmaken.

Resultaat:

142st95.jpg


Die code zou je desnoods in Greasemonkey kunnen instellen zodat dit automatisch gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook makkelijk te implementeren in de style van het forum zelf, maar dan moeten we al twee styles aanmaken. Eerst gaan we de bugs verhelpen en dan gaan we naar de opmaak kijken. Andere styles zijn in de toekomst zeker een toevoeging, ook voor de leesbaarheid waar sommigen op een ontzettend negatieve manier over klagen, maar ook dit komt in de toekomst, na het oplossen van de bugs.
 
Ja uiteraard :) Het forum draait gewoon goed, dus doe maar rustig aan ^^ Heb het al eerder aangegeven, maar als je hulp met php/sql nodig hebt, I'm there ;)
 
Waarom is er eigenlijk overgegaan op nieuwe forumsoftware? Naar mijn weten werkte alles perfect op vBulletin 3, toch?
 
sorry dit trek ik niet.
Bugg is gone....
wie deze layout koos was nie wakker ..

Bugger....
 
sorry dit trek ik niet.
Bugg is gone....
wie deze layout koos was nie wakker ..

Bugger....
Dan noem jij dus de bedenkers van vBulletin niet wakker. Die mensen doen niet zomaar iets hoor.

Ik snap alleen niet waarom iedereen zo bot moet reageren, er direct op in moet hakken en niet gewoon constructief feedback kan geven? We zitten in een overgangsfase van versies, dat dat niet soepel verloopt en dat er dan dingen zijn die niet bevallen, dat klopt. Maar geeft dit dan op een vriendelijke manier aan, geef aan wat je niet goed vind, zonder verwijten te maken en bot te zijn. Die botte reacties werken mijn motivatie ook niet ten goede. Als je aangeeft wat je wilt is er een heleboel mogelijk. Natuurlijk kunnen we niet alles implementeren en maken, maar we willen wel goed ons best doen.

Zeggen dat je een layout niet trekt, zegt helemaal niets, waarom trek je het niet, wat vind je er niet goed aan en wat zou er verandert moeten worden? Ik dacht dat dit forum juist bekend stond om het open karakter om dat iedereen input kan geven en om het feit dat iedereen met respect werd behandeld. Vooral van dat laatste zie ik de laatste tijd weinig terug. Mensen gaan maar zeiken, schieten direct in de aanval en nemen niet de moeite om te vertellen waarom iets niet zint (een enkeling daargelaten). Ik kan me behoorlijk storen aan deze mentaliteit op het forum.

Geeft gewoon rustig en goed onderbouwd aan wat je wilt en we gaan ernaar kijken. Dat is atlijd zo geweest.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan