• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Firmware OCZ Vertex 2 3.5 Inch

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeraByte

Gewaardeerd
Lid geworden
19 apr 2010
Berichten
1.330
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Ik heb onlangs een SSD gekocht. Erg leuk totdat je er achter komt dat je de firmware moet updaten omdat hij niet helemaal soepel loopt met Call Of Duty 4 (fps drops na 10-20 minuten).

Nu heb ik dus een tweede installatie gemaakt op mijn normale HDD omdat ik hoorde dat je hem moest booten op een nadere schijf ipv je SSD. Als ik hem dan opstart en ik ga hem updaten staat er firmware downloaden. Daarna freezed mijn pc en dan verschijnt er Downloaden firmware compleet. Maar als ik mijn computer opstart via mijn SSD heeft hij nog altijd dezelfde firmware als voorheen (1.35)...

Vandaar de vraag: wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

met vriendelijke groet,

Arthur


-----------------------------------------------------------------

Kan iemand mij een knuppel geven ofzo? dat ik mezelf voor me gezicht kan slaan :( De laatste firmware is 1.35... beetje dom om dit niet te checken :(


Maar alsnog;

Mijn pc loopt met andere dingen harstikke soepel maar zodra ik cod4 ga spelen (WoW staat ook op mijn SSD maar nooit last van gehad :S) gaat hij na 10-20 minuten fps drops geven van 250 steady naar 100-40 fps.. Hierdoor kan ik niet spelen en het is vreselijk vervelend :(

Ik heb alle manieren gedaan om mijn SSD op te krikken/sneller te laten werken of de levensonderhoud te verbeteren. In mijn vorige topic was er een link geplaatst met hoe jij je SSD sneller kunt laten werken. Dit heb ik gedaan.

Things I tried:
- punkbuster geupdate (cod4 anticheat)
- Punkbuster opnieuw geinstalleerd
- mods verwijderd
- Cod4 start automatisch op als administrator
- Bureaubladsamenstelling uitschakelen aangevinkt.
- Windows update
- Graphic cards updated

Dit is wat Crystaldiskmark mij toonde:

vhdd91.png


en dit is wat het zou moeten zijn:
http://www.tweaktown.com/reviews/37..._3_5_inch_120gb_solid_state_drive/index8.html

groot verschil in mijn ogen :S

en dan nog de eigenschappen van Cod4:
oqc6zl.png


Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Versie 1.35 is de nieuwste voor de vertex2, updaten heeft dus geen zin.

Heb je ssdtweaker al eens gedraaid? Die zet een hoop voor ssd onnodige functies in windows uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik heb het gestart maar weet megod niet op welke knop ik moet drukken :$ ik zal het nog wel even onderzoeken xD


EDIT: ik heb het als administrator gestart; en toen moest ik meteen me pc opnieuw opstarten :S
is dat alles?

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn cpu fan niet draait :S nu weet ik niet of dat tie dat de vorige keer wel deed :S maar lijkt me stuk :S

ik ga kijken of ik het kan fixen!


EDIT2:

Ik heb mijn standaard fan erin gezet maar want hij was indd kapot :( scyth mugen Rev.2 b oid :S xD

Dus wordt sowieso een nieuwe fan kopen en ga nu even kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Ik had het spel op mijn HDD gezet, want was de FPS drops erg zat alleen daar deed tie het nog steeds. Dus het kan een grote kans zijn dat dat het is xD Ik vond mijn pc namelijk al stilletjes klinken in vergelijking tot eerst. Nu is gelukkig het overgrote deel van het ouwe vertrouwde gemormel terug :)

EDIT3:

Ik heb na het vervangen van mijn CPU cooler nog steeds problemen met CoD4. Daarnaast heb ik het wisselbestand groter gemaakt; was 4000 mb en aanbevolen was 6000mb. Hij staat nu op maximaal 8000mb.

Ik ga zo even controleren of het misschien dan toch aan PB ligt.

EDIT4:
De temperaturen van mijn componenten zijn als volgt (tijdens het spelen van COD4 +FPS drops):
Processor: 50-55C
Moederbord: 45-50C
Graphic Card: 45-50C
HDD: 30C
SDD: 30C

Deze temperaturen lijken me nou niet echt overdreven warm ofzo :S

Ik kan er natuurlijk naast zitten :S

EDIT6:
ik heb heel mijn pc stofvrij gemaakt. Het ligt dus daadwerkelijk aan de software... Is het mogelijk om mijn SSD te formateren? want dan installeer ik Windows7 opnieuw!

---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

Of zijn er nog andere mogelijkheden waarom ik misschien FPS drops heb?? :$

Daarnaast probeer ik steeds mijn AHCI Mode Drivers te installeren, maar ik krijg steeds de melding; deze computer voldoet niet aan de minimale eisen van de installatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al eens geprobeerd om COD4 te installeren op je harde schijf (dus niet op de SSD), werkt het dan wel normaal?
Volgens mij heeft je hele probleem nl. niets met de SSD te maken. Het enige effect dat het zou kunnen hebben, is dat je spelwereld langer moet inladen. Maar tijdens het spelen zelf laggen, dat heeft volgens mij niet met de opslag te maken.

Hoe is de temperatuur van de hardware na 10 - 20 minuten stressen met COD4? Je kan dit voor de videokaart makkelijk checken met Furmark (freeware) en AIDA64 Extreme Edition (30-dagen trial). Laat beide een stresstest doen van minimaal 30 minuten. Indien temperaturen in de buurt komen van 100C weet je waardoor het laggen komt.

Succes.
 
Beste dave,

Allereerst hartelijk dank voor je reply ;)

Ik heb echter CoD4 al 4x opnieuw geinstalleerd zowel op mijn HDD als op mijn SSD. Dit gaf dezelfde resultaten.
Zelf zat ik ook te denken aan mijn temperaturen. Ik heb eerst de temperaturen gecheckt voor dat ik mijn kast ging ontstoffen. Deze lagen na ong. anderhalf uur cod4 spelen met veel FPS drops rond de 60 graden voor processor en videokaart. Toen mijn kast ontstoft en nogmaals een uurtje gespeeld en gecheckt en toen lagen ze rond de 50 graden. Zie eerdere temp. Op het moment ben ik Windows7 opnieuw aan het het installeren.

Met vriendelijke groet,

Arthur


EDIT:

even een lijstje met alles wat ik al geprobeerd heb:

Things I tried:
- punkbuster geupdate (cod4 anticheat)
- Punkbuster opnieuw geinstalleerd
- mods verwijderd
- Cod4 start automatisch op als administrator
- Bureaubladsamenstelling uitschakelen aangevinkt.
- Windows update
- Graphic cards updated
- CoD4 op HDD geinstalleerd ipv op SSD
- SSD geupdate
- PC stofvrij gemaakt
- CPU cooling vervangen (was kapot :3)
- PC verplaatst naar een minder dichte omgeving :S (staat nu op mijn bureau ipv 'in' mijn bureau)
- CoD4 opnieuw geinstalleerd (4x ofzo)
- 256 kleuren gebruiken (alleen cod4)

Dit dacht ik te hebben gedaan:
- Wisselbestand verhoogt van 2000 naar 8000mb (6000mb was aanbevolen).

Heb het nu gedaan ;)
SSD: GEEN wisselbestand
HDD: 8GB wisselbestand

Kan dit??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, je kan je wisselbestand van je ssd verplaatsen naar je hdd. Sterker nog; dit is aan te bevelen, aangezien het wisselbestand voor onnodig veel lees/schrijfcycli zorgt, wat de levensduur van je ssd verkort...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan