• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Casemod zusje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donovan

Heeft veel posts
Lid geworden
13 jan 2011
Berichten
10.079
Waarderingsscore
0
hallo,

Ik heb besloten om een casemod te starten voor me zusje.
Het thema wordt. "roze".

Dit is het slachtoffer:
20120411160157.jpg



Ik heb geen idee hoe ik in godsnaam dit wil gaan spuiten.
Heeft iemand ideen?

20120411160217.jpg


Ook wordt de inhoud van de kast vervangen.

Er zit nu in:
Pentium 4
1GB RAM DDR 1
200 GB Maxtor HDD

Er komt in:
Intel pentium D 1,80 GHZ (is deze overclockbaar?)
2 GB DDR 2
200 GB Maxtor HDD
Eminent Geluidskaart (zo'n ding van 10 euro :p)

De hardware komt uit een oude school pc.

Er komt Windows 7 op te staan.

Ik zal morgen ff nog wat meer foto's maken :).

Groetjes,
Donovan
 
Ik zou beginnen met eerst alles eruit halen, en dan elk onderdeel van de kast wat je los kan schroeven/klikken loshalen, om zo te kijken welke onderdelen je wil spuiten.
Bovendien heb je dan vaak hapklare brokken om te spuiten en hoef je minder af te plakken tijdens het spuiten...
 
Ik ga morgen even alle oude hardware er uit halen. En kijken of de nieuwe hardware er in past.

Dat laat ik vervolgens er nog tijdelijk in zitten, zodat ik even de spuitbussen kan gaan halen.

Morgen maak ik ff wat mooiere foto's
 
heb je trouwens die HDD-bay van je opleiding :D zulke hadden wij ook op de Landstede voor we overstapten op laptops...
 
Kan je dit nog wel een computer noemen? xD
 
Nou gewoon, die kast. :O
 
Zulke kasten lenen zich prima voor casemods...
je gaat natuurlijk geen gloednieuwe top-of-the line kast modden, denk ik...

Bovendien kan elke PC kast gemod worden zelfs deze :p

IBM_XT_Case_s1.jpg
 
Als je de kast mooi egaal gespoten wilt hebben dan kun je inderdaad het beste de hele kast uit elkaar halen en dan de onderdelen los spuiten.

Waarschijnlijk bestaat de kast deels uit metaal en deels uit kunststof. Dat kan verschillende resultaten geven bij het spuiten. Je kunt het beste alles eerst in een goede laag grondverf zetten. En niet elke lak is geschikt om op metaal te gebruiken, dus let daar op bij de aanschaf.

Hou er ook rekening mee dat de lak meestal makkelijk beschadigd (krasjes enzo). Om dat een beetje tegen te gaan kun je als laatste laag een harde kleurloze lak gebruiken.

Het spuiten is trouwens best lastig om goed te doen. Als je nog nooit eerder iets gespoten hebt is het een goed idee om eens even te googlen op hoe je dat het beste doet. En misschieen eerst even oefenen... Mijn eerste resultaten waren niet om trots op te zijn kan ik je vertellen.

Zorg er in ieder geval voor dat je alles eerst op schuurt met een fijne korrel, liefst 600 of hoger. Dit schuurpapier kun je in hobbyshops en autospeciaalzaken krijgen. En maak alles goed schoon, droog en stof- en vetvrij (met amonia b.v.) voordat je gaat spuiten.

Ik ben zelf ruim een jaar geleden ook eens aan de slag gegaan met het spuiten van een oude case. Door tijdgebrek en slecht weer (kan alleen buiten spuiten) heb ik toen niet afgemaakt. Zoals ik al schreef, het resultaat was niks om trots op te zijn, maar wellicht dat het je wel een idee geeft van wat je zoal moet doen (en waar je aan begint :p).

Succes en veel plezier met modden!

Rick
 
Je dient de computer zo ver mogelijk uit elkaar te halen. Ook voorfrontje los en zo veel mogelijk panelen eraf halen. Daarna deze eventueel opschuren als nodig is maar ze in ieder geval zo vetvrij mogelijk maken. Dan een plek zoeken waar een goede luchtdoorstroming is maar weinig stof en alles spuiten. Bedenk dat 1 laag meestal niet voldoende is. Spuit er in ieder geval GEEN dikke laag op en probeer druipers te voorkomen, dat voorkomt extra schuurwerk en overspuiten.
 
Zulke kasten lenen zich prima voor casemods...
je gaat natuurlijk geen gloednieuwe top-of-the line kast modden, denk ik...

Oeps, dan ben ik verkeerd aan het plannen en moet ik een 2dehands case gaan zoeken (die toch nergens meer te krijgen is) :p
 
spuiten heb ik al ervaring mee. Dat gaat goed komen.
Ik kon helaas geen foto vandaag maken. Ik moest eerst naar de dokter. Toen naar de kapper. Toen weer werken.
Nu ben ik thuis, maar me zusje ligt in bed -.-

Ik ga morgen foto's proberen te maken.
En waarschijnlijk de hardware er uit halen en de "nieuwe" hardware er in bouwen om te kijken of alles past.
Dan even tekeningen maken een een beetje proberen te ontwerpen.

Heeft iemand een mooi meisjesachtig idee voor op de zijkant van de kast de spuiten?
Ik zat zelf aan een groot hart te denken.
 
Hello Kitty! FTW! :worship:
 
Ik zou voor de kleuren het blauwe roze maken en die lelijke wit-achtige kleur echt spierwit spuiten.

PS: zie ik daar op de zijkant een apple logo?
 
Ik wil de drive bay covers rood gaan maken en de zijkant roze.
Wat nu blauw is wil ik ook rood maken.

Hier zijn de foto's van de kast waar ik de hardware uit ga halen.
(De foto's zijn met mijn mobiel gemaakt, dus niet scherp :D)

(Geen apple logo hoor :D)

Processor
20120413150430.jpg


Aan de krassen zie je wel dat het een school pc was, geen respect voor de spullen van school
20120413150418.jpg


oorspronkelijk gemaakt voor Windows XP. Maar hij doet het prima op Windows 7
20120413150440.jpg


fotootje van de oude kast :p
20120413150447.jpg


Voorkant. Dvd speler die er in zat was stuk. Vandaar dat gat:p
20120413150501.jpg


Helemaal schoon!
20120413150521.jpg


Moederbord (lelijk dat groene:p
20120413150535.jpg


Oude voeding ga ik niet schoonmaken. Er komt er toch 1 in met blauwe LED verlichting:)
20120413150552.jpg


De videokaart die nu in haar pc zit past niet op dit moederbord.
Wat is dit voor raar slot?
20120413150621.jpg


Morgen zet ik het ontwerp online!

Groetjes,
Donovan
 
Dat is een doodnormaal PCIe slot volgens mij.
De standaard tegenwoordig.
 
Asus ah3450 past er niet in. ?
 
De hd 3450 is dan ook in PCIe en AGP versie uitgekomen.
pic-agp-pcie-cards.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan