• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijf vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wal

Gast
Hallo,

Ik heb een dell latitude mini laptop type d430 met een hdd probleem.
het gaat hier om een mini laptop, met een 1.8 pata zif 80 gb hdd.
De aanwezige "zeer slechte "schijf moet worden vervangen en ik heb een andere gebruikte 120 gb kunnen kopen via een bedrijf .
Maar na het plaatsen ervan komt hij niet verder dan de boot , met andere woorden ik moet een boot opstartschijf hebben om verder te kunnen komen voor intallatie, en ik weet vanzelf ook niet wat er voor een besturing op deze hdd heeft gestaan.

De vraag is nu : hoe maak ik een boot opstart programma en waar zet ik dat op,ik heb evt wel een andere laptop ter beschikking met windows 7 besturing, of een 2 gb usb stick van scandisk / of een externe cd rom player via de usb aansluiting . de dell pc bezit alleen maar over 2 usb poorten.
Het retour plaatsen van de oude hdd met windows 7 erop gaat ook niet meer ik heb dan het zelfde probleem met de boot.
Wie kan mij hier raad over geven om wat te moeten gaan doen om de nieuwe hdd aan de praat te krijgen.

Bvb hartelijk dank , Wal.
 
Indien jij over een externe DVD\RW USB-apparaat beschikt, vraag dan eens om jou heen of je een Windows 7 installatie-DVD kan lenen.
Onderop jouw Dell zit een een Microsoft Sticker met licentie-key.
Die licenie-key gebruik je dan bij de installatie.

Wat heb je eigenlijk voor die refurbished HD betaald?
 
Ik heb wel de windows 7 install cd zelf maar kan het desondanks toch niet installeren omdat hij de cdrom player natuurlijk ook niet ziet.
De kosten van die gebruikte hdd was 50,= ex btw
 
Te duur feitelijk, voor dat geld had je eigenlijk al een nieuwe en grotere gehad!
Jammer dus.

Wat betreft de CD-rom, ook jammer dus.
Hoe oud is notebook van jou nu en heb je de stukkende HD nog?
 
Te duur feitelijk, voor dat geld had je eigenlijk al een nieuwe en grotere gehad!
Jammer dus.

Ik denk dat dat wel meevalt, de 1,8 inch IDE harddisks zijn niet zo dik gezaaid....
 
In een netbook zit bij mijn weten een normale notebook harddisk!
 
ga maar eens googlen op een 1.8 inch hdd ziff 120 GB dan gaat er een wereld voor je open , en je portomonai blijft dan wel gesloten ?.
Hoezo 50,= te duur.

Maak niet de denkfout met een 2 en een half inch hdd "daar word je idd dood meegegooid "die zitten nml wel in alle normale laptop's, en dan is er ook nog het verschil tussen een ide en de sata aansluiting. Met het motto waarom zouden wij het makkelijk maken als het ook moeilijk kan.

Ik kan helaas geen foto bijvoegen om dat ik niet weet hoe dit zou moeten
maar als je die zou zien dan kom je zeker terug op je eerdere berichtgeving men is nooit te oud om te leren toch ?.

groet.
 
Laatst bewerkt:
In een netbook zit bij mijn weten een normale notebook harddisk!

In een laptop zit over het algemeen een 2,5 inch harddisk en die gaat niet passen als vervanger van een 1,8 inch.
 
Waarschijnlijk 99,9 % kans dat de platte connectorkabel van de hdd bij het verwisselen gesneuveld (breuk) is vandaar dat na de retourplaatsing van de oude schijf ook het zelfde probleem ondervind .
en als die echt stuk is dan is daar zeer moeilijk aan te komen.,mocht iemand nog een sloper hebben liggen van het type mini laptop dell latitude d430 of de 420 dan svp graag ff bellen op nr 0653591088 wij zoeken verder ?.
 
Oorspronkelijk geplaatst door Abraham54
Te duur feitelijk, voor dat geld had je eigenlijk al een nieuwe en grotere gehad!
Jammer dus.


Ik denk dat dat wel meevalt, de 1,8 inch IDE harddisks zijn niet zo dik gezaaid....

Voor 50€ heb je een 80GB SSD. 1TB HDD (gebruikte schijf 2TB)
 
Dus jij levert mij een 1,8 inch IDE ssd van 80 Gig voor €50? Laat maar weten waar en wanneer ik hem kan komen halen, troll....
 
Dus jij levert mij een 1,8 inch IDE ssd van 80 Gig voor €50? Laat maar weten waar en wanneer ik hem kan komen halen, troll....
Je kan zien waar ik woon(zie profiel) ik zou eerst maar eens uitrekenen wat je aan reiskosten kwijt bent.
 
Pas op met dat soort opmerkingen. Je kent het principe van: auto van de zaak, regelmatig door het land reizend dus altijd wel eens in je buurt? Voor je het weet zit je aan je aanbod vast.....
 
Oorspronkelijk geplaatst door Hans60
Dus jij levert mij een 1,8 inch IDE ssd van 80 Gig voor €50? Laat maar weten waar en wanneer ik hem kan komen halen, troll....

Heb gezegd 80GB SSD (niet 1,8 inch IDE)
 
Je zit dus gewoon weer te trollen door dit soort opmerkingen, die totaal niet op de discussie slaan, te plaatsen.
 
Ja, en als ik zo wat andere discussies van je bekijk krijg je de schijn steeds meer tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan