• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Home Server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sub_zero

Pro Gamer
Lid geworden
30 okt 2011
Berichten
834
Waarderingsscore
0
(kon geen andere geschikte rubriek vinden)


Hallo.

Ik wil graag een windows home server maken van mijn oude xp computer, mijn vraag is hoe doe ik dat? graag inhoudelijk reageren...
 
Wat wil je doen met de server?
 
Wat dacht je van "Overige Windows versies" :wink:

Koop een versie Home Server (prijs waarschijnlijk < € 50) en installeer deze op een computer.
De systeemeisen zijn minimaal:
- 1 Ghz Pentium III of vergelijkbaar.
- 512 MB geheugen
- 80 GB harde schijf
- 100 Mbit/s bedraad netwerk
- DVD speler
- Beeldscherm
- Toetsenbord en muis

Beeldscherm en toetsenbord zijn alleen benodigd bij de installatie. Daarna gaat alles via remote beheer.
Natuurlijk is de 80 GB harde schijf bedoeld voor het OS zelf. Alles hangt er natuurlijk van af wat je wilt backuppen (hoeveel) en hoelang je dat wilt bewaren en hoeveel versies je wilt bewaren.
 
Wat dacht je van "Overige Windows versies" :wink:

Koop een versie Home Server (prijs waarschijnlijk < € 50) en installeer deze op een computer.
De systeemeisen zijn minimaal:
- 1 Ghz Pentium III of vergelijkbaar.
- 512 MB geheugen
- 80 GB harde schijf
- 100 Mbit/s bedraad netwerk
- DVD speler
- Beeldscherm
- Toetsenbord en muis

Beeldscherm en toetsenbord zijn alleen benodigd bij de installatie. Daarna gaat alles via remote beheer.
Natuurlijk is de 80 GB harde schijf bedoeld voor het OS zelf. Alles hangt er natuurlijk van af wat je wilt backuppen (hoeveel) en hoelang je dat wilt bewaren en hoeveel versies je wilt bewaren.

http://speccy.piriform.com/results/yRE3rlE1A2bdGw25a0pdyOb

denkje dat ik de systeemeisen voldoe?
 
Ik denk dat met name die Celeron je gaat nekken. Voor de rest is het allemaal kantje boord. Hier zou ik geen geld meer aan uitgeven, zelfs niet voor een Windows Home Server-licentie. Hooguit misschien een FreeNAS of zoiets.

hmm juist... maareh wat is een freenas? =p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan