• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geen idee welke drivers ik moet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjaaz

Junior lid
Lid geworden
8 jun 2012
Berichten
30
Waarderingsscore
0
hallo iedereen,

ik heb een hele oude computer die ik onlangs geformatteerd heb.
ik heb er nu windows xp sp3 op staan maar ik heb geen enkel idee hoe ik er internet op krijg.
Ik heb geen enkel versgtand over computers, het enige wat ik te horen heb gekregen s dat ik geen drivers heb?
en ik weet niet welke en waar ik ze moet downloaden.

kan iemand mij alstublieft helpen ik zit helemaal vast?:S:S
 
Kijk welk type moederbord en welk merk je hebt. Vervolgens naar de site van dat merk en de chipset-drivers downloaden en instaleren. Als je een onboard Ethernetcontroller hebt wordt deze ook geinstaleerd. Is je Ethernetcontroller een PCI-kaart dan daarvoor het zelfde doen als voor je moederbord. Kijk dus ook daar welk merk/type en de driver downloaden en instaleren van de site van de fabriekant.
 
wolter ik weet helemaal niks van wat er in mijn pc zit sorry?:S

weballey dit is alles wat k heb gevonden.


2w2eoa1.jpg



14vtc14.jpg



ndk6d4.jpg
 
ja dat heb ik gedaan en alles werkt nu echt heel heel erg bedankt, moet ik nog iets doen of is het wel goed zo?
 
Kijk eens in apparatenbeheer of je nog gele uitroeptekens ziet. Zoniet, dan hoef je in principe niks meer te doen.

Als je er nog losse insteekkaarten in hebt zitten, kan het zijn dat je daar nog drivers voor kunt of moet installeren.
 
nee ik zie geen vraag tekens meer, volgens mij werkt alles weer als vanouds.
Heel erg bedankt!
 

ik heb precies hetzelfde probleem, maar de link op deze site doet het niet meer... iemand een nieuwe?

Ik heb een laptop (acer aspire 5735) geformatteerd en windows xp home erop gezet.
Daarna moest ik een aantal drivers opnieuw installeren. Ik heb op de acer site zo'n programmaatje gedownload om te zien welke drivers je moest downloaden en die er dus opgezet. Als ik nu bij hardware kijk, blijft er een geel vraagteken staan voor netwerkcontroller (kennelijk is de driver daarvan dus nog niet geinstalleerd?).
Dit is de lijst van drivers waar ik uit kan kiezen, welke is voor de netwerkcontroller?
En ik heb de Lan driver (marvel) ook geinstalleerd, en er verschijnt wel een computertje rechts onder in beeld, maar met een rood kruis en er staat dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten..
En de wireless driver wil die niet installeren omdat ie daar software voor moet downloaden en dat kan niet, want er is dus geen verbinding met internet.

Ik heb tot nu toe geinstalleerd:
Chipset Intel
Audio Realtek
Camera Bison
CardReader Realtek
Lan Marvell
Modem Agere
VGA Intel
Wireless LAN Intel

Kan iemand me verder helpen om het internet weer aan de praat te krijgen?

Thank you!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de link hierboven bevatte mirror's ..de 3de mirror diende je aan te klikken en te accepteren voor alleer je de download kon ophalen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan