• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

provider vraagt username aan te passen in modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skrik

Junior lid
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
45
Waarderingsscore
0
Hallo,
ik ken quasi niets van computers.
Zo, dat is gezegd.
Mijn provider Full Telecom is opgeslorpt door Scarlet hier in Belgi.
Scarlet vraagt nu om de username in de modem/router aan te passen van @fulladsl naar @SCARLET.
Scarlet verwijst naar enkele handleidingen voor Eminent modems. Ik zit echter met een Sitecom Router 300N X2.
Ik heb de handleiding doorgenomen maar zie niet hoe ik de gebruikersnaam moet veranderen. Er is daar precies geen vakje voor. Scarlet zegt dat ik in de WAN instellingen de username moet veranderen, maar daar zie ik precies niet de mogelijkheid toe. Ik kom nergens een vakje tegen waar b.v. @fulladsl thans is aangevinkt in de modem.
Een andere optie is een Eminent modem kopen maar dat wil ik vermijden. Zou het misschien interessant zijn om draadloos te gaan nu deze router hiertoe de mogelijkheid biedt?
Weet misschien iemand een oplossing die veel meer voor de hand ligt? Zit ik misschien helemaal fout te zoeken.
De mensen van Scarlet willen in elk geval niet verder helpen.
alvast bedankt voor het antwoord.
Met vriendelijke groeten.
 
Je verwisselt router en modem met elkaar!
Volg maar de kabel die van de router naar de modem gaat.

En om in de modem in te loggen zal je in plaats van de router een pc direct met de modem moeten verbinden via kabel.
 
Voorheen werkte internet perfect, met deze router.
Overigens merk ik op dat ik in feite geen router nodig heb. Er is voorlopig n computer op het netwerk.
Die sitecom is toch de modem ook, of vergis ik me?
De pc is overigens met de router verbonden via kabel. Ik kan inloggen met 'admin' en paswoord en alles maar vind gewoon niet hoe ik die gebruikersnaam moet aanpassen. De handleiding helpt mij niet echt, ik zou niet weten wat te moeten aanpassen.
Wat raadt u mij aan?
Met vriendelijke groeten.
 
Heb gisteren router naar computerwinkel gedaan. username is na veel moeite aangepast.
thans heb ik melding 'de verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect' en verder 'de netwerkgateway is toegankelijk, maar er kan geen netwerkverkeer van internet worden ontvangen'.
Welke acties kan ik nog ondernemen?
Met vriendelijke groeten.
 
Dat bedoelde ik nu.
Jij denkt dat de router ook de kabelmodem is en dat is dus niet het geval.
Die router heeft aan de achterzijde een gaatje, duw daar een dunne, stevige pin in en reset dan de modem.

Vervolgens ga je nu op zoek, waar de router zijn signaal vandaan haalt, dan kom je uit bij de kabelmodem!
 
Bedankt voor uw antwoord.
Ik geloof dat ze de router ook in de computerwinkel hebben gereset en de instellingen teruggeplaatst.
Ik denk dat ik het verschil tussen modem en router helemaal niet ken. Ik heb maar n bakje aan de computer en dat is die router van het merk sitecom, verder een adsl splitter.
Ik zal de router resetten. Om te weten waar de router zijn signaal vandaan haalt, moet ik - geloof ik - de status van de router posten?
Of moet ik dan zo een ipconfig.txt posten, wat ik elders ook al gelezen heb?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten.
 
In je router zit bij de ethernetaansluitingen in de gele poort een kabel gestoken.
De kabel die daarin zit komt vanaf de kabelmodem.
 
Ik zal straks (ik zit bij familie te internetten) de router resetten en daarna de kabelmodem zoeken.
Volgens mijn herinnering zit die kabel gewoon achterin de desktop computer.
Ik kijk dit na.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten.
 
Ik heb de router gereset en wat de kabelmodem betreft, de gele kabel gaat naar de computer. Verder een powerline naar het stopcontact en blauwe ADSL kabel naar de splitter.
In de sitecom router zitten vier poorten van LAN 1 tot LAN 4. Binnenin allemaal geel in grijs kastje, bij LAN 1 en LAN 2 staat PC bij de andere LANpoorten TV. Een andere router (ADSL Philips Multiservices) die ik heb staan heeft wel twee gele poortjes ( LAN 1 en LAN 2 waarop PC staat). Ik kan proberen met de Philips router te werken?
Wat stelt u voor dat ik nu doe?
Bedankt en met vriendelijke groeten.
 
Ik begrijp nu dat de router met een powerline is verbonden?
Zoja - waar dan de andere powerline zit, daar vind jij dan ook de modem.
 
De andere powerline zit eigenlijk nog in het doosje en gebruik ik niet.
Men had mij in de winkel een powerline aangeraden voor verbinding tussen router en het stopcontact.
Vanuit de router gaat de blauwe adsl naar de splitter, gaat de adapter naar het stopcontact, gaat de gele ethernet kabel naar de PC en de powerline naar het stopcontact. Met die constructie internet ik al vele maanden probleemloos tot Scarlet me vroeg om de username aan te passen in de modem.
Alvast bedankt voor uw inspanningen.
 
Dan is de router dus een modem/router. Alleen een modem kan worden aangesloten op de splitter. En dan zal inderdaad de verbindingslogin en wachtwoord in de router moeten worden gezet.
 
De modem/router liet ik resetten en ook username werd aangepast in de modem. Gebeurde, met de nodige moeite, in computerwinkel.
Ik kan echter nog niet op internet gelet op de meldingen "de verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect' en verder 'de netwerkgateway is toegankelijk, maar er kan geen netwerkverkeer van internet worden ontvangen".
Zou ik niet beter een andere modem/router kopen (met de kans dat het dan nog niet opgelost is)?
Ik vind het wel vreemd dat internet niet werkt door de vraag tot aanpassing door de provider van een username in de modem/router (van @fulladsl naar @SCARLET). Dat zou nu gewijzigd moeten zijn (zo meldde computerwinkel) maar lost het probleem nog niet op.
Waar moet ik nog naar kijken?
Met dank,
met vriendelijke groeten,
 
Ik zou hem in eerste instantie maar eens terugzetten naar @fulladsel. Dan heb je kans dat het weer werkt.

Daarna contact opnemen met SCARLET om duidelijke(r) instructies en een garantie dat het werkt. Of gaat dat niet zo in Belgi?
 
Bedankt,
ik zal nog maar eens aan de bel trekken bij SCARLET en kom dan terug.
Met vriendelijke groeten.
 
Ik heb mijn oude Philips multiservices modem aangesloten en via IP 192.168.1.1 nieuwe gebruikersnaam daar ingegeven.
Internet werkt.
Ik denk dat het probleem de sitecom router is.
De helpdesk helpt niet en de handleiding helpt evenmin.
Voor mij nooit nog een sitecom router.
In de prullenmand ermee.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan