• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen geluid meer op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

NewEra

Nieuw lid
Lid geworden
23 jun 2012
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik heb sinds deze morgen een probleem en ik zal proberen om het zo gedetailleerd mogelijk uit te leggen.

Ik heb sinds kort (lees; gisteren) een nieuwe LED tv met allerlei aansluitingen waaronder HDMI. Nu wist ik dat er op mijn pc ook een HDMI uitgang zat, dus heb ik een kabel gekocht en daarmee mijn computer met mijn tv verbonden. Mijn computer is trouwens een Compaq presario CQ5122NL met windows Vista. Het beeld ging prima, zag er echt heel goed uit! Ik kreeg alleen geen geluid via mijn tv, dat liep nog via de computer. Na wat te hebben gegoogle'd begreep ik dat je de HDMI uitging moest aanvinken als de standaard geluidsuitvoer. Bij mij kon ik die optie echter niet aanklikken, het vakje was gewoon grijs.

Ik las verder dat ik moest proberen mijn audio driver te updaten. Ik dus de laatste versie van Realtek audio driver gedownload, et voila toen begonnen de problemen. Nu deed de HDMI uitgang (de tv) het nog steeds niet, maar tot overmaat van ramp deed mijn 'gewone uitgang' het ook niet meer (Logitech 2.1 boxjes). Vervolgens alles weer verwijderd en een andere driver geprobeerd te installeren. Na dit ongeveer 20x te hebben gedaan werd ik dit een beetje. Ik kan ook nergens iets vinden over dit probleem en ik kom er echt niet uit. Wat heb ik fout gedaan en wat moet ik doen om alles weer om te draaien? Ik hoef niet per se geluid via de HDMI uitgang, zolang mijn gewone boxen het maar weer doen.

Hier kun je zien wat er linksonderin mijn bureaublad staat:
Foto-LCVDCXYG-D.jpg


Dit zie je staan als je daar op klikt en op 'afspeelapparaten' klikt:
Foto-VWA4UVSN-D.jpg


Verder staat er ook geen optie voor geluiden o.i.d bij apparaten via configuratiescherm:
Foto-OBBV8Q8N-D.jpg


Kan iemand mij helpen? Bedankt voor de moeite in ieder geval...

Gr,
NewEra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan