• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onderzoek toepasbaarheid OpenSource Software bij bedrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

AGTesselaar

onderzoeker
Lid geworden
7 jul 2012
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Mijn naam is Agnes Tesselaar en ik doe een onderzoek naar de toepasbaarheid van Open Source Software bij bedrijven voor de afronding van mijn Bachelor Management.

U bent welkom op het discussieforum ter ondersteuning van dit bedrijfskundig onderzoek naar de mogelijkheden en onmogelijkheden van toepassing van open source software:
Hoe kan de organisatie optimaal gebruik maken van open source software en hiermee de afhankelijkheid en kosten beperken?

Open Source Software:
Software die vrijelijk gebruikt, gekopieerd, gewijzigd en verspreid mag worden en waarvan de broncode beschikbaar is.

Uw mening telt.
Dus voel je vrij om je mening over de voors en tegens van open source software te delen.
Dit kunt u doen op dit forum, maar ook door middel van de enqute.
 
:welkom: Agnes Tesselaar!

Veel plezier op het nationaalcomputerforum!
 
Hallo Agnes,
smiley_says_hello.gif
welkom op dit geweldige forum.

Ik vind dat jij een lange intro in jouw "stel je voor" hebt gebruikt.
Herhaal dat in ieder geval ook in de enqute die je gaat maken.
Plaats die enqute in ieder geval in het subforum "De Bar".
 
welkom hier

Open source software (OSS) kan voor bedrijven interesant zijn zolang de bestanden een op een en zonder aanpassingen geladen kunnen worden in andere software. De Schoen die wringt is mijns inziens de onbekendheid van OSS en soms het ontbreken van functies en mogelikheden.

Tegenwoordig wordt internet steeds belangrijker en sommige bedrijven werken niet meer met papier maar doen alles digitaal.
De authentiteit van het digitale bestand mag niet worden aangetast en moet immer herleidbaar zijn naar diegene die het heeft gemaakt, bewerkt en verspreid.

Binnen de overheid is er nog gegronde weerstand tegen OSS het geen mijninziens jammer maar wel begrijpelijk is
Als overheid heb je immers ook een taak en plicht dat wat je maakt door anderen gecontrolleerd moet kunnen worden
Het zou daarom goed zijn als in uw onderzoek niet alleen Open Office en andere OSS office paketten maar ook een vergelijking met de bekende software van Microsoft , Correl enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan