• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssuh

Elite lid
Lid geworden
1 sep 2005
Berichten
6.676
Waarderingsscore
50
Als ik het ergens goed heb gelezen is de nieuwe versie van windows die gaat uitkomen op alle "standaard" computers Windows Vista, ik wil natuurlijk voorlopen op al mn vrienden die niet zoveel van computers weten en als eerste straks die versie hebben :p nu is mijn vraag, wat is er nders/vernieuwt bij Windows Vista tegenover Windows XP professional?
 
Windows vista is eigenlijk de naam van windows longhorn, over longhorn is al zoveel te vinden alsmede beta test versies. Als je even google heb jer tonnen informatie over :)
 
ok dan ga ik eens ff kijken..
 
Zit vooral grafisch heel wat verschil in vond ik, verder heb ik er technisch nog niet veel verschillen in kunnen vinden, maar ik had dan ook een testversie.
 
heb je misschien enkele screenshots ofzo ervan dan ?
 
Zijn er honderden te vinden op google:

Veel screens zijn fake, maar de screens op deze pagina komen wel het meest overeen met de laatste release. (windows vista is nog niet officieel uit en hier noemen ze hem nog longhorn).
http://www.duiops.net/windows/winlong/winlong.htm

Ik werk er nu niet meer mee omdat het voor mij niet zo snel werkte als windows xp.
 
ok hardstikke bedankt!
Nu weet ik een klein beetje wat ik er o.a. van kan verwachten..
mag ik vragen waarom windows vista bij jou langzamer dan XP is dan?
Of komt dit omdat het nog een "beta" versie was?
 
Een geavanceerder operating system loopt meestal langzamer. Daar komt nog bij dat Microsoft de fijne gewoonte heeft om allerlei overbodige rotzooi in ieder nieuw operating system te zetten, onder het motto van gebruiksvriendelijkheid. Zo ook in Win XP.
 
Dus dat betekend dat de toekomstige versie van Windows langzamer zal zijn dan de oude :eek:
 
Janssuh zei:
Dus dat betekend dat de toekomstige versie van Windows langzamer zal zijn dan de oude :eek:
Op dezelfde computer, waarschijnlijk wel. Maar de computers worden ook steeds sneller. ;)

Ik weet niet of je Dos nog kent, maar dat startte echt razendsnel op op een 486 computer. Tegenwoordig duurt het opstarten van Win 2000 of XP toch wel ff langer, ondanks het feit dat de huidige computers tig keer sneller zijn.
 
ja oke dat klopt inderdaad ^_^
 
En ook omdat het beta was, dat telt ook mee, dan schrappen ze overbodige opstartprocessen nog niet en zijn ze nog bezig om het systeem te fijntunen (voor zover ze dat kunnen bij m$).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan