• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Diverse computerproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimodekerken

Nieuw lid
Lid geworden
10 aug 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal. Ik heb een all in one pc van medion. Deze gaat steeds moeilijker doen. Ik heb hem al een paar keer helemaal opnieuw geinstalleerd en ook al andere geheugen Dimms geprobeerd. De computer pakt bijv. de dvd van Coreldraw wel en die van Wendesign niet terwijl hij dat vroeger wel zonder probleem deed. Het zjn allemaal legale programma's. Ik heb er al een nieuwe dvd drive ingezet maar dat maakt geen verschil. Een ander probleem is dat windows mediaplayer steeds vaker blijft hangen. De computer laat zich ook moeilijk uitzetten enz. enz. Ik heb al een tip gekregen dat het aan de voeding zou liggen maar het zijn steeds dezelfde problemen. Een storing in de voeding zou naar mijn mening willekeurigere problemen moeten opleveren. Iemand enig idee.
Groet, Wim
 
Hallo Wim :welkom:

Wat die cd's betreft, zijn die niet toevallig erg bekrast? Mogelijk kan je computer daardoor de gegevens niet meer lezen.
Wat bedoel je met 'de computer laat zich moeilijk uitzetten'?

Kan je het volgende even doen:
Download en installeer Speccy (een programma om te achterhalen welke hardware in jou pc zit).
Let op tijdens de installatie wordt gevraagd of je ook Google Chrome wilt installeren, sta dit niet toe!
Open het programma en kies File -> Publish Snapshot...
In het venstertje dat dan verschijnt kies je voor "Yes"
Vervolgens krijg je een link, die plak je hier in een volgende reactie.
Op die manier kunnen wij precies zien welke hardware aanwezig is in je systeem en hoe dit is geconfigureerd.

Vervolgens even op het etiket van de voeding kijken en het merk + typenummer + maximaal vermogen doorgeven.
 
Een DVD-speler/brander gaat niet een leven lang mee, en het is bekend als de uitlezing hapert dat de mediaplayer blijft hangen eer deze afsluit, oorzaken is dat meestal de lens is vervuild door stof of nicotine/roken in de buurt van PC, een oppeppertje door even de DVD uit-elkaar te draaien en de (eind lens) te reinigen met wat spiritus of lensen-vloeistof(camera`s).

Een ander probleem met nieuwe of oude DVD-spelers en branders schijnt het dat deze niet alle typen cd`s cd-rw, dvd`s, dvd-rw kan lezen, maar voor deze is(meestal maar niet bij ieder) een nieuwe firmware beschikbaar,.
Dat betekend, een splinternieuwe DVD-Speler/brander niet alles kan lezen....maarja jij hebt alles orgineel.

Ik denk niet dat het aan je voeding ligt, ik zou eens gewoon de boel formatteren en her-installeren.

Schilder
 
Beste mensen, het probleem is opgelost. Ik heb de hele reutemeteut uit elkaar gesloopt zeg maar rustig (en dat valt niet mee bij een all in one pc) zodat alle printplaten vrij kwamen te liggen. Vervolgens heb ik met perslucht alles schoongeblazen. Ik had dat al eens gedaan maar toen had ik de computer niet zover uit elkaar gehaald als nu en ik vond nu ook wel dat de printplaten er zuiver uitzagen. Maar goed, alles doorgeblazen, in elkaar gezet en toch wel een beetje tot mijn verbazing werkt alles weer perfect. Hij leest alle dvd's weer, windows mediaplayer werkt weer gewoon, opstarten en afsluiten gaat weer normaal en hij lijkt ook nog sneller dan voorheen. Bedankt voor jullie reacties en genomen moeite.
Groet, Wim.
 
Ah mooi,

Dat je de oplossing alsnog plaatst, ik had in het verleden ook zo`n probleem gehad met een Acer Aspire, alles losgehaald, alle contacten gereinigd met stirepis, sindsdien loopt ie nog als een trein.

Schilder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan