• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

desktop van wifi voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron69

Junior lid
Lid geworden
14 jul 2012
Berichten
45
Waarderingsscore
0
Hallo, ik wil de desktop( oud model uit 2005) van mijn zoontje va internet voorzien, wat is de beste oplossing, ik ontvang internet via glasvezel en op het netwerk zit in desktop en 2 laptops. Wat is de beste oplossing, een pci wlankaart of een usb adapter? of de computer gewoon met een kabel op de de router aansluiten? waar moet ik nog meer rekening mee houden?
 
De beste verbinding krijg je met een kabel. Maar het kan erg veel werk zijn om die aan te leggen.

Een pci lan adapter heeft meestal betere antennes, maar een usb adapter is minder werk. Hoe is de ontvangst van wifi met een van je laptops, in de kaner waar die desktop staat?

Er is nog een andere oplossing, namelijk powerline. Deze gaat met speciale adapters in het stopcontact, via het electriciteitsnet in huis. Je hebt al setjes van twee voor 25-30 euro.
 
Powerline is zeer sterk afhankelijk van de kwaliteits van het elektriciteitsnet in huis. In een nieuwbouwhuis (na 1970) gaat het over het algemeen prima. In oudere huizen is het vaak minder.

Bij de keuze tussen PCI of USB telt ook mee of je de huidige computer nog wat langer wilt houden. Een USB-stick is uitwisselbaar met een andere computer, laptop, netbook. Een PCI-kaart past alleen in een andere computer.
 
Powerline is zeer sterk afhankelijk van de kwaliteits van het elektriciteitsnet in huis. In een nieuwbouwhuis (na 1970) gaat het over het algemeen prima. In oudere huizen is het vaak minder.

Bij de keuze tussen PCI of USB telt ook mee of je de huidige computer nog wat langer wilt houden. Een USB-stick is uitwisselbaar met een andere computer, laptop, netbook. Een PCI-kaart past alleen in een andere computer.

Heb een usb adapter aangesloten, de snelheid is erg traag
 
Heb een usb adapter aangesloten, de snelheid is erg traag

Aangezien je erg weinig gegevens geeft, kan er moeilijk bepaald worden wat er aan de hand is.
Merk/type router
Merk/type usb adapter
Afstand tot de router
Bouw huis (hout, beton, gips)

Daarnaast heeft ook de plaatsing van de adapter invloed. Als deze onder allerlei kabels aan de achterkant van een computer wordt ingestoken, is de ontvangst minder dan wanneer de adapter via een eventuele verlengkabel vrij opgesteld kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan