• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 2000, Account Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

FWetsteijn

Gewaardeerd
Lid geworden
1 mei 2004
Berichten
1.515
Waarderingsscore
0
Hi,
als ik op Windows 2000 op mn administrator of mn andere account wil, dan moet ik een wachtwoord invullen...alleen die ben ik dus vergeten, wat kan ik hier tegen doen, kan ik misschien mn wachtwoord resetten??

Frank Wetsteijn
 
heb je tools voor, maar als je een gejatte computer wilt herinstalleren kun je hem beter formatteren ;)
 
Kan je nog wel windows in komen, zo ja.. rechts-klik op deze computer en kies voor manage / beheren.
Bij gebruikers rechts-klik je op de gebruiker die je het ww wil veranderen.

Als je hier geen rechten voor heb moet je het maar even melden. Er zijn wel mogelijkheden om het admin account te resetten / kraken.

Succes
 
nee ik kan in geen account, maar Bertjuh ff voor de duidelijkheid: de comp is niet gejat.
maar ik kan dus nergens inkomen, behalve de bios...daar had mn broer geen w8woord opgezet, en nu is ie zn w8woord van Windows 2000 vergeten.....
 
is de partitie waar windows op staat FAT-32 of NTFS geformatteerd ?
 
Ben zelf ook eens bezig geweest men een w8woord voor win 2000 pro, maar na allerlei tips en trucks geen resultaat.
 
ik heb een diskette met een linux partitie waarmee je windows wachtwoorden kan verwijderen.

Als je me mailt dan stuur ik het door naar je


en p.s. het was maar een grapje
 
maar weet iemand de oplossing??, want ik moet echt in die account komen, PLS
 
Hmmmm....ik heb nog geen e-mail bericht ontvangen, zou je het nog een keer willen proberen??

Frank Wetsteijn
 
hoi frankwetsteyn :)
even off topic, maar eigenlijk kan je beter niet je e-mailadres "openbaar" op het forum plaatsen, dit bv. owv spammers die op zoek zijn naar mailadressen ...
mss kan je dan beter een pb'tje naar Bertjuh sturen met daarin je mailadres en dan hier even je mailadres weghalen... :)
je ziet maar he ;), maar kwou het toch maar even melden :)
 
Originally posted by *Kingpin*@11-05-2004, 18:01:37
hoi frankwetsteyn :)
even off topic, maar eigenlijk kan je beter niet je e-mailadres "openbaar" op het forum plaatsen, dit bv. owv spammers die op zoek zijn naar mailadressen ...
mss kan je dan beter een pb'tje naar Bertjuh sturen met daarin je mailadres en dan hier even je mailadres weghalen... :)
je ziet maar he ;), maar kwou het toch maar even melden :)
ok, thx voor de tip m8
 
Al gelukt allemaal ?

Zo niet.. maak een kopie van je SAM en email die effe naar me, binnen 24 uur stuur ik je dan een e-mailtje terug met all ww's ;)
 
Originally posted by NaNo@13-05-2004, 00:11:36
Al gelukt allemaal ?

Zo niet.. maak een kopie van je SAM en email die effe naar me, binnen 24 uur stuur ik je dan een e-mailtje terug met all ww's ;)
Nano het is niet gelukt, maar wat bedoel je met SAM, en waar kan k dat vinden???, want als ik voor dat SAM in windows2000 moet dan lukt dat niet he, want ik weet de w8woorden niet.
 
de SAM file staat in c:/winnt/system32/config/

Deze moet je onder dos even op een floppy kopieeren. Als je schijf NTFS is moet je readntfs.exe even op de dos flop zetten en deze onder dos opstarten, daarmee kan je ntfs schijven lezen.

Kopieer de sam file naar een diskette en mail um naar me toe.

Ik PM je mijn e-mail adress wel even. Ik zal op die SAM dan een PW Cracker los laten, binnen een dag (als je wachtwoorden niet te complex zijn) krijg je een e-meeuw van me terug met de wachtwoorden.
 
maar ik als ik in de C: wil dan moet ik eerst inloggen en dat kan ik niet........
 
MENSEN, HET PROBLEEM IS OPGELOST, iedereen bedankt voor zijn/haar hulp. Deze topic kan worden geclosed van mij part, nogmaarls, BEDANKT IEDEREEN!!!

Frank
 
wat was de oplossing dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan