• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Server draaien op VitrualBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark1994

Banned
Lid geworden
23 aug 2012
Berichten
1.089
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik zou graag een Windows Server willen draaien op VitrualBox, maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. Neemt het veel ruimte in beslag? Kan je via VitrualBox je server ook helemaal naar de klote helpen; om het zegmaar te testen?

Alvast hartelijk bedankt,
Mark1994
 
Hallo Mark1994,

Ja, je kan Windows Server 2003, 2008 (R2) enz. draaien via Virtualbox. Dit neemt ruimte in beslag.. je kunt zelf aangeven hoeveel dit uiteindelijk moet worden.

Je kan bijv. een 20GB C: maken, maar ook 100GB met een D: schijf erbij om maar wat te noemen. De enige eis dat je de ruimte hebt op jouw fysieke schijf.
En ja je kunt de Virtual Machine (VM) helemaal om zeep helpen. Dit zal jouw eigen computer niet aantasten, omdat een Virtual Machine gensoleerd draait.

Mocht je meer informatie willen, hoor ik het wel.

Info: http://www.google.nl/#sclient=psy-a...gc.r_pw.&fp=55aec6d288c59a1d&biw=1920&bih=957
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan