• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

videobewerking: SSD 120 gb + 2 x 1Tb harde schijf; of beter SSD 240 GB + 1 x 2TB harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerom123

Nieuw lid
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik twijfel wat beter is voor videobewerking:

ofwel SSD van 120 GB met daarop alle software en 2 gewone 7200 1TB harde schijven (bron- en doelbestanden) ofwel grotere SSD van 240 GB waarop doelbestanden van videobewerking worden gezet (om die dan na afwerking op een tragere 2TB harde schijf te zetten).

Qua prijs zal het op hetzelfde neerkomen, maar hoe zit het met snelheid en geluid?
 
2 gewonen schijven in Raid 0 of 1 of geen Raid? Een SSD van 240GB is wel een stukje sneller dan een van 120GB.
 
Geen raid, daarvan ken ik veel te weinig.
 
Dan zou ik voor de grotere SSD gaan.
 
dank, kan je ook kort uitleggen waarom?
 
Hoe groter de SSD, hoe sneller hij is. Als je denkt dat je voldoet met 1x 1TB, dan moet je natuurlijk voor de snelheid kiezen. Welke SSD wil je eigenlijk kopen?
 
plan was: intel ssd 520 120gb + 2 keer Western Digital Black serie ( WD1002FAEX ) 1 Tb.

alternatief: intel ssd 520 240gb + gewone 2Tb harde schijf

andere gegevens pro memorie:
- Intel Core i7 3770
- Kingston HyperX 16GB DDR3-1600 CL9 XMP quad kit
- MSI Geforce GT640 2 GB grafische kaart
o ja overclocken ga ik niet doen, ken daar niet genoeg van
 
Ik zou voor het alternatief gaan. Je kan later meer storage in vorm van harde schijven toevoegen, en dan zou ik nu een zo groot mogelijke SSD kopen.
 
Thanks Roemetissi. Ik zou dezelfde kast als jij nemen en een voeding van 500W, dat lijkt me ideaal als ik niet wil overclocken? Ik zet er ook wel een bluray writer bij.
 
Video bewerking.
En besparen op je voeding zou daar toch voorzichtig mee zijn.
sommige van die video kaarten vragen al een voeding van 500watt, zonder dat daar dan andere dingen bijkomen.
zie dan naar wat je allemaal extra op aansluit. En die 500watt ligt op zijn gat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan