• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Updates Windows installeren BLIJFT HANGEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
Als ik de PC uitschakel geeft hij aan dat er updates genstalleerd worden en de melding "schakel de computer niet uit"
Echte bij de laatste (16) blijft hij hangen en zie ik alleen het rondje steeds draaien alsof er iets bezig is maar hij is nu al een uur bezig. Dat lijkt me wat lang. Toch maar handmatig uitschakelen? De vorige keren had ik hetzelfde probleem
 
Probeer ze eens via Windows Update te installeren en start daarna de computer opnieuw op, kijken of dat wel gaat.
 
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter ....
en geef het volgende commando in rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution gevolgt door enter
en geef weer het volgende commando in net start wuauserv ook weer gevolgt door enter

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

** aangeraden word om niet teveel update's in n keer te installeren maximum 20 per keer omdat anders problemen met het configureren kunnen voor komen ..
m.a.w. je dient de instellingen van de update's zo in te stellen dat jij beslist welke er mogen gedownload en geinstalleerd worden ..
pas nadat al de update's opgehaald zijn en geinstalleerd werden mag je de update's instellingen terug op automatisch zetten ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan