• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 2000 Pro (niet te installeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Vaak hier
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
772
Waarderingsscore
2
Vorige week heb ik bij iemand, met een oudere PC (Pentium 2 + beperkt RAM-geheugen), XP-Pro moeten installeren.
Met daarbovenop "Office 2010". Afschuwelijk!!! Hij werkte enorm traag.
Via andere kennissen heb ik "Windows 2000 Pro" bemachtigd.
Vanmorgen wou ik deze versie eens even op mijn eigen PC op een aparte partitie installeren. Bij het opstarten via deze CD zag hij vl meer partities dan er oorspronkelijk op staan. Ik heb er dan maar eentje uitgekozen, die hij dan eerst wou formatteren.
Hij heeft er bijna een uurtje over gedaan, met op het laatst de vermelding dat hij niets had geformatteerd!
Ra, ra, wie weet er hoe dit komt?
 
Windows 2000 is oud en wordt niet meer ondersteund... Het oud-gedeelte zal hier wel mee te maken hebben. Misschien installeer je beter Windows XP met het klassieke thema en Office 2003.
 
Laten we wel zijn: een Pentium 2 PC stamt uit de vorige eeuw!
En Windows 2K is inderdaad verouderd en zoals Naxiz al terecht meldde, XP met de instelling klassieke desktopweergave gebruikt net zo weinig processen als Windows 2000 en is ook nog een stuk veiliger.
 
en is ook nog een stuk veiliger.

Beiden bedankt voor jullie mening.
Dit neem ik zeker ter harte!
Ik was oorspronkelijk op zoek naar een soort "Mini-Xp" in 't nederlands. Iets in de aard van "Hirens". Met daar bovenop een goede "Internet-Browser".
 
Maxthon werkt prachtig. Ik heb hem daarjuist genstalleerd, ik kende deze niet! Maar werkt razendsnel.
Nogmaals dank!
 
Maxthon werkt standaard met Google's Chrome engine, een enkele keer zal deze browser de IE-engine gebruiken.
 
Ben er helemaal niet meer eens dat W2K zijn beste tijd gehad heeft ; is vlgs. mij nog steeds een van de beste
Windows ever. (gebaseerd op UNIX !!!)
Wordt niet meer door MS ondersteund, maar alles (behalve de laatst IE) ook Office2000 draait nog steeds perffect. Ook diversen nieuwe (oude) software zoals familysearch.org, legacy7 e.d. heb ik later nog genstalleerd en zonder problemen aant draaien.
Meestal probeer ik alle nieuwe apps eens uit en sommigen draaien en andere niet, maar ze kunnen wel telkens voor roitzzoii
zorgen die ik via ccleaner ed weer moet verwijderen , maar dit behoort vlgs mij tot een goed beheer. Wel heb ik op deze oude PC 1GB RAM uitgebreid gehad.
Toch nog even moeten vermelden. Microsoft zou beter hetgeen dat ze hebben veder ondersteunen dan telkens te Hypen.
Groetjes
JvKnippenberg
 
Leuk verzonnen, windows gebasserd op UNIX, not, OS X wel en Microsoft heeft Xenix nog op de plank maar doet er niets meer mee.

Windows is gebasserd op MS DOS, "geleend" van IBM PC DOS, een disk operating system en UNIX en derivaten zijn file operating systems.
 
Windows 2000 was de eerste consumenten versie gebaseerd op NT-technologie (new technology, Windows NT) die tot dan toe alleen voor commercieel gebruik was (bedrijven).

even voor de goede orde de NT-technologie is niet gebaseerd op MS-DOS
 
Een oud topic herleven.
Windows 2000 was in eerste instantie bedoeld voor het bedrijfsleven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan