• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook express back-up maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankw

Slumdog millionaire
Lid geworden
5 nov 2003
Berichten
60.341
Waarderingsscore
307
[hand]In outlook express zit een functie om e-mails en contacten e.d te exporteren en te importeren. Theoretisch een makkelijke functie binnen outlook, praktijk toch beetje lastig wat niet altijd werkt of voor vraagtekens zorgt.

Ik zal dan ook heir eens neerschrijven hoe ik mijn e-mails altijd doe back-uppen voordat ik bijvoorbeeld windows weer eens opnieuw installeer.
Ik zal het hier alleen hebben over de e-mails back-uppen en niet over accounts of adresboek.


1) Open outlook express.

2) ga bovenaan naar extra, en kies daar voor opties.


[URL="http://img387.imageshack.us/img387/5753/outlook4nh.th.jpg"]http://img387.imageshack.us/img387/5753/outlook4nh.th.jpg[/URL]


3) Ga naar het tabblad onderhoud.

4) Klik op de knop archiefmap.

5) In de archiefmap staat een adres op je computer waar je e-mails worden opgeslagen.
Een adres lijkend op:
C:\Documents and Settings\Naam\Local Settings\Application Data\Identities\{001E0BEC-8935-4BAF-BFA9-E2CF7F3BF14E}\Microsoft\Outlook Express.

6) Klik met je rechtermuis op dit adres en kies voor kopieeren.

7) Sluit nu outlook express af.

8) Ga naar deze computer (2x klikken linkermuis) en plak daar bovenin je adresbalk het c:\.... adres wat nog onder je rechtermuis staat.

9) Als hier geen adresbalk staat ga dan eerst in deze computer, in dit scherm bovenaan naar beeld-werkbalk-en klik aan adresbalk.

10) Na plakken van het adres in de werkbalk klik je op de knop ga naar.

11) Je komt nu in een map waar allerlei .dbx bestanden staan zoals
- folders.dbx
-Postvak in.dbx
-postvak uit.dbx
- etcetra

12) selecteer alle .dbx bestanden met je rechtermuis en kies voor kopieeren (niet knippen!!!)

13) Verplaats deze bestanden naar een diskette / usb stick / cdrom / andere partitie, zodat je ze later kan terugzetten.
Je kan ook een aparte map maken op je schijf waar je ze om de zoveel tijd ze naar toe kopieert puur als backup.

14) Na een windows herinstallatie of je wilt gewoon je oude mails terugzetten, ga je als volgt te werk.

15) Open outlook, ga weer naar extra-opties-tabblad onderhoud-archiefmap, kopieer weer het adres dat daar staat in de adresbalk van Deze computer. In deze map staan weer nieuwe door het systeem aangemaakte .dbx mappen. Kopieer nu vanaf usb stick, diskette andere partietie je eerder bewaarde .dbx mappen daar naartoe. het systeem zal vragen of je ze wilt overschrijven,want de naam is hetzelfde, kies dan ja.

16) Je bewaarde e-mails zie je nu weer terug als je outlook opent.

1&) Mocht je bij het terugzetten een melding krijgen dat de bestanden die je probeert terug te zetten beveiligd zijn of iets dergelijks, dan de .dbx bestanden aanklikekn met je rechtermuis en dan het vinkje weghalen bij "alleen lezen"

******* let op!! gebruik is op eigen risico******************

Bij het terugzetten van de .dbx bestanden in de betreffende map, worden de huidige mappen overschreden eventuele e-mails die daar alweer instaan zullen dan worden vervangen door het teruggzette bestand.

Bij vragen hierover, open dan een topic in het forum: internet/e-mail met als titel "informatie tutorial outlook express"



[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan