• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

upgrade windows 7 vanuit een windows xp pro zonder productcode mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackques

Junior lid
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Zoals de title van dit topic al zegt.

Tot mijn grote spijt heb ik laatst mijn computer geformatteert, zonder nog even te checken wat de productcode was aangezien ik dacht dat ik deze toch wel ergens had liggen. Wat bleek, niet dus.. dus nu zit ik met een 30 dagen trail zonder productcode.:wall:

Dat is op zich niet zo erg, want de reden dat ik mijn computer formatteerde was omdat ik wilde upgraden vanuit windows xp naar windows 7, maar ik wilde eerst windows xp pro opnieuw installeren (ja dom, ik weet het, ik had beter direct een upgrade kunnen doen met een schone installatie met het windows 7 upgrade dvd).

In ieder geval, de vraag dus: Is het mogelijk om vanuit een windows xp pro zonder opgegeven productcode of activatie nog te upgraden naar windows 7 pro?:smile:


Ik kan namelijk via mijn school (softwarewebsite speciaal voor onderwijs) aan een hele goedkope windows 7 pro upgrade dvd komen. Maar als ik de full versie moet aanschaffen om windows 7 pro erop te krijgen dan ben ik minder blij, aangezien deze niet op die softwarewebsite wordt verkocht en elders hartstikke duur is. Wellicht ben ik dan beter af door op marktplaats een oude originele versie van windows xp te kopen en die te upgraden.

Tevens zie ik op marktplaats veel aanbiedingen van mensen welke beweren 100% legale versies van windows 7 ultimate te bieden voor prijzen als 15 tot 30 euro, maar ik neem aan dat dit waarschijnlijk gekopieerde/gekraakte versies zijn ondanks dat ze toch zo beweren dat het niet zo is?

Of weet iemand anders nog een goedkope (minder dan 100 euro) manier om aan een legale versie van windows 7 professional (full of upgrade) te komen?
 
het is niet mogelijk om een upgrade te doen als de xp pro niet geactiveerd is ( legaal geactiveerd wel te verstaan )
ben je bereid om 100€ neer te tellen voor een volledige installatie dvd windows 7 home premiun x32 of x64 bit met sp1 en in het nl ( deze worden verkocht aan 100€
wil je de windows pro versie dan tel je liefst 140€ neer .
en voor de widows 7 ultimate is dit dan 190€
dit is nu wel de prijs hier van een computershop in belgie ...namelijk HSware
in nederland zijn ze denkelijker nog iets betere koop.
 
Dank je Emi voor je reactie. Dat is wat ik even moest weten. Maar de windows 7 versies op marktplaats waar ik prijzen zie gaan van 15 euro voor windows 7 ultimate, is dat dan legale software en veilig om te installeren of gewoon totaal niet?
 
dat kan haast niet dat die van op de marktplaats een legale versie verkopen voor 15€.
daar heb ik toch mijn bedenkingen bij ...

bestel de Microsoft Windows 7 Professional SP1 64 bit OEM NL aan 129€
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan