• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuw game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renekton

Nieuw lid
Lid geworden
28 sep 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik zit al een lange tijd na te denken om een nieuwe PC te halen en nu heb ik toch besloten om er n te gaan kopen! Helaas heb ik er niet veel verstand van en hoop ik dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 1200
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) Alles
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...) Games
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements) Battlefield 3, Arma 3 en andere nieuwe games
- Ben je van plan te gaan overklokken? Als dit een groot voordeel geeft ben ik bereid om dit te doen.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}? CrossFireX/SLI ondersteuning wil ik sowieso en een SSD erbij lijkt mij ook erg handig maar dit is niet noodzakelijk.

- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...) Nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget? /
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Geen
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit? 1920x1200

- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Nee
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd? Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? Geen voorkeur.

Alvast bedankt,
Renekton
 
Hallo Renekton

Allereerst :welkom: op het nationaalcomputerforum!!

Ik heb aan de hand van je eisen wat samengesteld bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
Deze kast is voorzien van een bijzonder goede airflow. Er is veel plaats wat maakt dat je grote videokaarten kan installeren. De kast is volledig van kliksystemen voorzien waardoor je hardware makkelijk kan installeren/vervangen zonder te moeten schroeven. Er zijn gleuven voorzien om kabels weg te werken en je kast op die manier ordelijk te doen ogen. Aan de boven- voorkant heb je twee USB 3.0 aansluitingen en n eSata voor harde schijven. Deze zijn ook makkelijk te bereiken wanneer de pc aan je voeten staat. In deze review vind je meer info: http://nl.hardware.info/reviews/261...etest-cooler-master-cm-690-ii-advanced-usb-30

Voeding: Cooler Master GX-750W
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen om dit systeem incl. voorgestelde upgrades te ondersteunen.

Moederbord: MSI Z77A-GD65
Dit moederbord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Er kan tot 32Gb aan geheugen worden genstalleerd. Het bord is tevens ook geschikt voor overklokken. Er is ondersteuning voor o.a. Smart Response, USB 3.0 en CrossfireX/SLI.

Processor: Intel Core i5 3570K
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,4 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, en Kick Down.

Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie tenopzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overclockt kan worden wanneer alle cores actief zijn.

Kick Down is een nieuwe technologie, hierbij kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overclockt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.

Check hier voor een uitgebreide review met veel benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/2678/intel-core-i7-3770k--i5-3570k--i5-3550-ivy-bridge-review

Processorkoeling: Gelid Tranquillo Rev. B
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijven kick down en turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk beter en stiller en laat toe om handmatig bij te overklokken. Check de review: http://nl.hardware.info/reviews/2360/zalman-cnps7x-led--gelid-tranquilo-rev2-cpu-koeler-review

Geheugen: Crucial Ballistix PC14900 1866Mhz 8Gb kit
Dit geheugen is geschikt om mee aan de slag te gaan als overklokker. Zonder overklokken werkt het standaard op 1600Mhz.

SSD: Crucial M4 128Gb
Deze SSD zou ik gebruiken voor je besturingssysteem op te installeren + de meest gebruikte software. De SSD heeft een maximale snelheid van 550mb/s. In games resulteert deze snelheid vooral in het inladen van grote levels. Je zal de snelheid vooral opmerken bij de snelle algemene werking van je computer.

Harde schijf: Seagate Barracuda 1Tb
Deze extra schijf kan je gebruiken voor opslag van data en evtl installaties van programma's die minder frequent gebruikt worden.

Videokaart: Nvidia Gigabyte Geforce GTX 670 2Gb
Deze videokaart ondersteund DirectX 11.1 en 3D Vision. Er kunnen tot 3 monitoren tegelijkertijd aangestuurd worden. Met deze kaart kan je alle games van het moment op HD resolutie spelen met hoogst mogelijke grafische instellingen. De voeding en moederbord laten beide toe dat er later evtl. een tweede videokaart toegevoegd kan worden en kan fungeren als SLI opstelling.

Meer info en benchmarks vind je terug in deze review: http://nl.hardware.info/reviews/2723/nvidia-geforce-gtx-670-review-incl-sli-en-3-way-sli

Dvd brander: Sony Optiarc 7280S
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

Dit systeem is dus geschikt voor uitbreiding met SLI/Crossfire en voor overklokken. Beide opties zou ik voorlopig open laten omdat dit systeem op zich al erg goed is. Bij Let erop dat je bij overklokken automatisch je garantie verliest, dus de eerste twee tot drie jaar is dat volgens mij niet aan de orde.

Als besturingssysteem bij dit systeem zou ik in eerste instantie kijken naar Windows 7 64bit. De hardware is hierdoor het beste ondersteund. In latere fase kan je evtl. overschakelen naar Windows 8.

Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.
Verder nog een tip, bekijk dit topic ook eens, mocht je willen bestellen...

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, aarzel niet om van je te laten horen!!

Groetjes,

Dave
 
Heel erg bedankt!
Ik zal Martijn even een berichtje sturen en dan hoop ik dat ik hem morgen kan bestellen!
 
dat gaat rocken

mooi systeem

Samen tegen die tijd maar een potje bf3 doen?
 
wat is je bf3 naam dan
?
of heb je hem nog niet gekocht
 
Graag gedaan!

Kan je als je hem in huis hebt evtl. nog van je laten horen hoe die het doet en (indien mogelijk) ook wat foto's posten? Het is altijd leuk voor ons als helpers om wat terug te zien van onze adviezen.
Iig succes met de bestelling!! ;)
 
Kan je als je hem in huis hebt evtl. nog van je laten horen hoe die het doet en (indien mogelijk) ook wat foto's posten? Het is altijd leuk voor ons als helpers om wat terug te zien van onze adviezen.
Zal ik zeker doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan