• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows xp 32 bit naar 64 bit upgrade met upgrade-cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

M4rc0mw4r

Bekend gezicht
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
195
Waarderingsscore
0
Hallo forumleden,

Kan ik met een windows 7 64bit upgrade-cd een schone installatie (clean install) doen? Dus zegmaar dat ik windows xp op mijn computer heb, de upgrade disk in de dvd-brander doe, en dan booten via de cd? Het zou dus niet uit maken als ik al mijn bestanden verlies. Ik ben namelijk van plan om een pc te bouwen, maar windows professional kopen is 150 ongeveer. Nu weet ik een site, www.slim.nl, daar kan je als leerling een upgrade kopen voor 60 euro. Dan dacht ik dus om zelf een pc te bouwen en dan meteen de windows upgrade disk te gebruiken. Als dit niet kan, en er al een operating system op moet staan, wil ik dus het liefste eerst windows xp 32 bit op zetten, en daarna de upgrade naar professional 64 bit doen. Kan dit?

Alvast bedankt!
 
Indien je van XP upgrade naar Windows 7 met een upgrade schijf, dient XP zelf op een partitie aanwezig te zijn!
En Win 7 x64 installeer je dan op een andere partitie.
 
Stel je voor, ik heb een gloednieuwe hdd, en ik boot mijn pc vanaf de UPGRADE cd (dus niet een gewone installatie cd). Wat gebeurt er dan? Kan ik dan gewoon de upgrade disk gebruiken als installatie-cd of moet er al verplicht een vorige operatingsystem op staan? En Abraham54, kunt u de 2e zin in uw reactie misschien iets beter uitleggen?
Het hele punt is gewoon dat ik met een windows 7 UPGRADE cd windows op mijn computer wil zetten, zonder dat er al een operating system opstaat.
 
Indien de oude HD met XP in je PC erbij gezet kan worden, dan moet het ook lukken.
 
Okee. Bij mij blijft het op de een of andere manier onduidelijk, maar denk het toch te snappen.
Abraham54, kunt u op deze vraag Ja of Nee beantwoorden:

Ik heb een pc, deze pc heeft maar 1 HDD. Daarop staat Windows XP. Deze versie is 32 bit.
Nu wil ik dus een UPGRADE cd gebruiken waar windows 7 64 bit op staat. Ik wil dus windows 7 64 bit op mijn pc zetten met de upgrade cd.
Ik start mijn pc op, ga naar het boot menu, selecteer dat windows gestart gaat worden via de windows 7 upgrade cd.
Nu doe ik de cd in mijn computer, en ik doe een clean-install, waarbij dus windows xp 32 bit van de schijf gewist wordt, en window 7 64 bit erop gezet wordt.
Het maakt dus hierbij niet uit dat al mijn bestanden dan gewist worden.
Na de clean install, is dus windows xp 32bit gewijzigd in windows 7 64bit via de upgrade cd.

MIJN VRAAG IS NU: werkt dit wat ik hier net boven heb geschreven? (het liefste antwoorden met ja of nee)
 
dus als je een upgrade cd koopt, dan kan je die dus gebruiken voor een schone installatie als je dus nog geen andere OS op je harde schijf heb staan. Maar dan werkt het toch ook als je eerst bijvoorbeeld windows xp 32bit op je lege hdd zet, en daarna de windows 7 64bit upgrade cd gebruikt om een schone installatie te doen, wat dus uiteindelijk 100% legaal is, en dat je dan ook nog eens de 64 bit versie hebt? Zou dit dan werken? De reden dus dat ik zo graag een upgrade cd wil gebruiken is omdat die bij slim.nl maar 20 euro is, en dan heb je hem ook nog eens legaal (geen gezeik met legitieme gezeur).
 
Je kan niet vanuit een 32-bit Windows upgraden naar 64-bit!
 
kunt u dan deze video uitleggen: http://www.youtube.com/watch?v=Dnul0_l57Zs

Daar lukt het hun namelijk wel van 32 bit naar 64 bit te upgraden met een upgrade cd.
Hierbij doen ze dan een clean install. Dat zou ik ook van plan zijn.
 
Hehe, dat is een clean install en geen upgrade, de laatste houdt in dat je de versie die erop staat upgrade, dat doe je dus niet.
 
Ja eindelijk een antwoord!

Dus mijn uiteindelijke antwoord: Als je windows XP 32bit op je computer hebt staan, kan je met de upgrade dvd van windows 7 een schone installatie doen waarbij je windows 7 64 bit erop zet. Dus een schone installatie via een upgrade cd. Op deze manier is het wel toegestaan, omdat je alleen (officieel) een upgrade mag doen als je al een eerdere versie van windows op je computer hebt.

zeg ik het alsnog fout om een of andere reden, corrigeer mij dan.
 
Je zegt het nog weer fout, want door de schone installatie verwijder je XP.

Zoals ik al eerder vermelde: het kan wel, maar dan moet XP op een andere partitie staan dan de partitie waarop je de upgrade installeert!

Meer info over het schoon installeren van Windows 7: http://www.reindejong.nl/_pdf/rhino_win7_install.pdf
 
Je zegt het nog weer fout, want door de schone installatie verwijder je XP.

Zoals ik al eerder vermelde: het kan wel, maar dan moet XP op een andere partitie staan dan de partitie waarop je de upgrade installeert!

Meer info over het schoon installeren van Windows 7: http://www.reindejong.nl/_pdf/rhino_win7_install.pdf

Ja maar mij maakt het niks uit als xp verwijderd wordt, al gebruik ik het maar 1 minuut, alleen om 100% legaal (via de upgrade cd door middel van een clean-install) windows op mijn pc te zetten.
Maar bij die jongens van dat filmpje dat ik een paar reacties terug stuurde, daar werd windows vista 32 bit toch ook verwijderd, en windows 7 64 bit erop gezet of zie ik dat nou verkeerd?
Dat wil ik ook gewoon. Gewoon windows xp eraf, en dan windows 7 erop. Das alles.

Trouwens sorry voor mijn gebrek aan software kennis. Mijn ict docent wist het anders ook niet.

Ik hoor het wel.
 
tja , heb momeneeel mijne bril niet op ;,deze is me uit handen gevalen..
 
wat jij wil kan eigenlijk wel ...
je kan zelfs met een upgrade disk een verse instal afdwingen zoals waar lange pier met zijn link naar toe verwijst ....zie volgende topic hier over na
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=97389&p=845998&viewfull=1#post845998
Kijk dt is het antwoord dat ik wilde horen! :rules:
dan ga ik dat lekker doen, windows professional voor 60 euro via slim.nl

Zo. Heb ik bij deze dus wel heel veel geleerd.
Allemaal bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan