• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Server 2008 - Dns record voor niet bestaande domeinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

David

Verslaafd
Lid geworden
23 nov 2008
Berichten
9.462
Waarderingsscore
0
Hoi,

Is het mogelijk om met de dns server in Windows Server 2008 een A record toe te voegen die de dns server naar de client stuurt als deze een dns-request doet voor een niet bekend domein. Nu heb ik al een wild card record geprobeerd maar dan werken alle domeinen die niet bekend zijn in mijn dns server niet meer omdat deze alleen bekend zijn bij de root server.

Hoe kan ik een dns record toevoegen voor alle domeinen die in mijn dns server n de root server niet bekend zijn?

David,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Shit.. Verkeerde subforum, zou een mod deze willen verplaatsen?
 
Al opgelost... :wink:

Je wilt dus een DNS-entry maken voor een domein wat jouw server niet kent n wat alle root-servers niet kennen? Voor een domein waarvan je de naam niet weet en zeker het IP-adres niet?
Hmm... DNS is eigenlijk gewoon rechttoe-rechtaan. Het is geen rocketscience en het denkt niet na. Alles wat de server niet weet, gaat door naar de forwarder(s); als er geen forwarder(s) gedefinieerd is, gaat het naar de root-servers.
Ik zou dus niet weten hoe je dit moet aanvliegen...
 
Is er een andere manier hoe ik dit kan doen, met iets anders dan dns? OpenDNS heeft ook iets zoals ik wil

X75V.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm... lijkt me dat je dan een eigen 404-pagina moet maken. Maar dat werkt dan dus alleen maar als je via een webserver naar een adres gaat.
Zie ook dit artikel.

Je zou eens kunnen zoeken of er een manier is om deze errorpagina af te vangen...
 
Ik heb even zitten denken en onze school gebruikt een soort proxy. Deze proxy blokkeert sommige websites (zoals youtube) en dient dus al een webfilter.. Ik denk dat er op een of andere manier ook via dit webfilter 404 (en 403) error pagina's worden voorgeschoteld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan