• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik1

Nieuw lid
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik krijg van verschillende kanten te horen van mensen dat ze de volgende melding krijgen als ze willen inloggen. "Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein.".
Deze melding krijg ik elke dag van meerdere gebruikers dus even langs gaan en de pc opnieuw aan het domein hangen schiet niet op, want zo blijf ik bezig met die computers.
Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen, het liefst wil ik dit op server niveau oplossen, omdat het simpelweg te veel werkstations zijn om iets handmatig in te stellen.
Ik hoor graag.
 
Dit kan betekenen dat het computeraccount gereset is, de tijd tussen werkstation en server uit de pas loopt, of dat de TCP/IP-instellingen van het werkstation niet kloppen.

Even op een rijtje:
1. Wat is het OS van de DC?
2. Wat is het OS van de werkstations die uit het domein vallen?
3. Is er een backup teruggezet van AD?
 
1. De OS van de DC is windows server 2008 R2.
2. Windows 7 Enterprise.
3. Nee er is geen back-up teruggezet.

Excuus voor late reactie.

---------- Bericht toegevoegd op 15:47 ---------- Vorige bericht was op 15:38 ----------

Iedereen bedankt voor de hulp, we hebben vandaag uitgebreid geknutselt.

We hebben het kunnen oplossen met netdom.exe en wat aanhangende files, toen via een remote verbinding ingelogd als lokale admin om dit op te lossen.
We gaan dit nog uitwerken in een kort stukje handleiding, en dat zal ik dan hier ook posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan