• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cha

Nieuw lid
Lid geworden
21 okt 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik heb malware virus op mijn pc gehad deze is terug verwijderd maar nu kan ik gn windows update meer opstarten, ik heb al een recovery van de partitie terug gezet maar het probleem blijft, dit is wel een vervelende zaak want ik kan sp3 niet downloaden en als mij dit lukt krijg ik een blauw eror scherm, wat moet ik doen om dit probleem op te lossen, is mss. een recovery naar de fabrieks instellingen een oplossing, ik ben teneinde raad kan iemand mij de oplossing aanbieden?
 
Vermoedelijk is de MBR aangepast door de malware.
Je vertelt namelijk niet precies wat er aan de hand was en of inderdaad wel alles toen verwijderd was!
 
Mijn systeem was gehackt dit kwam op mijn scherm, ik kon niets meer doen alles was vastgelopen, er kwam een melding dat mijn computer terug wordt vrijgegeven als ik 100 euro op een rekening storte, ik ben niet gek hier ben ik niet op in gegaan, ik heb dan maar een herstel partitie teruggezet maar windows update werkt nietmeer, ik heb al alle mogelijkheden uitgeprobeerd, sp3 kan ik manueel downloaden en installeren maar dan krijg ik een opstart conflilct, (Blauw scherm), als ik mijn systeem terug zet naar de fabrieks instellingen zou dit probleem dan opgelost zijn??
 
Je zal inderdaad een recovery installatie moeten naar staat van nieuw.
Daarmee wordt en de MBR vernieuwd en de systeempartitie geformatteerd.
Daarna moet jouw Windows weer volkomen normaal funktioneren.
Het is wel zaak XP meteen goed te beveiligen met antivirus en zo mogelijk ook firewall!
Welke antivirus gebruikte je tot nu toe?
 
Ik gebruik Norton 360 Premier edition maar deze gaf gn reactie.
 
Onderschat niet de intelligentie van de moderne virusschrijvers!
En ook is daar het gegeven dat geen antivirusmaker bij kan benen wat er aan virussen op internet erbij komen.
Dus elke antivirus loopt feitelijk achter.
 
Ik zal mijn systeem terug brengen naar de fabrieks instellingen, mij staat even wat werk te wachten, ik laat nog weten hoe het is afgelopen en of mijn probleem is opgelost, alvast bedankt voor uw informatie.
Grts,
Charles
 
Ik had servce pack 3 al dedownload en een installatie uitgevoerd maar daarna kreeg ik bij het opstarten een conflict, mijn systeem gaf blauw scherme wat duid op een harde schijf probleem, ik krijg ook eror 404 dus denk ik van het terug zetten naar de fabrieks instellingen de enigste oplossing is of zijn er nog andere mogelijkheden?
 
Je had dan waarschijnlijk last van het politievirus zoals hij ook wel genoemd wordt of het Ukashvirus.

Als je internetkabel in je pc zit, dan grote kans dat als je de pc opstart, je direct het scherm krijgt waar je 100 euro moet betalen. Vaak werkt de veilige modus ook niet meer, staat je taakbeheer, register en andere programma's gelocked. Hier valt wel iets aan te doen maar dit zal waarschijnlijk moeten gbeuren op een pc zonder internetverbinding, bij verbinding met het internet blijf je vaak dat scherm gelijk zien. Zie topic hijackthis voor het maken van een logje, programma via een usb stick vanaf een andere pc op de besmette pc zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan