• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows XP naar fabriekinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkk50

Nieuw lid
Lid geworden
23 okt 2012
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik heb een vraagje omtremt het terug naar fabriekinstellingen zetten van mijn laptop Dell Latitude E6500.

Deze laptop heb ik bijna vier jaar voor school gebruikt. Enkel doordat ik veel programma's nodig had voor mijn school, die ik nu niet meer gebruik, is hij heel erg traag geworden. Ook staan er programma's op die ik niet meer kan verwijderen.

Daarom wil ik mijn laptop terug zetten naar de beginstand. Gewoon zoals hij was toen ik hem kocht, want het is opzich nog een goede laptop. Het enige probleem is, ik weet hoe ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen (bij het opstarten f11 geloof ik). Alleen ik heb deze laptop gekocht met windows XP er al op, wanneer ik hem terugzet is XP dan weg. Want ik heb geen cd of code.

Dus hoe kan ik mijn laptop terugzetten naar beginstand/fabrieksinstellingen, zonder dat mijn Windows XP eraf gaat.
 
Goedendag Merkk50 opnieuw opstarten en dan f2 of f8 ingedrukthouden tijdens opstarten
de rest vraagt de computer zelf
Groetjes hebing
 
Het lukt my niet om hem terug te zetten na fabrieksinstellingen. Als ik f8 druk komt er niks en by f2 komt het volgende:

Settings: en dan kopjes general, system configuration, video, security, performence etc
Met rechts onderin de optie load default, apply en exit

Wat dien ik te doen?
 
DELL Recovery oproepen

1..Zet de computer aan of herstart deze ...
2..Druk gelijktijdig op de CTRL toets en de F11 toets....
hiermee start je de hoofdpagina van de Recovery Partitie
3..kies de gewenste herstel optie en bevestig deze dan ook ...
Klik nadat je dit bevestigt heb op uitvoeren na een herstart ...
4..klik verder op herstarten en klik op ok om te herstarten ...je systeem wordt volledig hersteldt ..
de key sta normaal van onderen op de laptop !

**wellicht hebben ze er xp er op gezet ...indien deze zoals jij zegt maar 4jaar oud is dan zal er wellicht vista op staan ! en geen xp?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan