• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tuturial: Draadloos Netwerk Beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nelis44

Senior
Lid geworden
30 jul 2005
Berichten
3.042
Waarderingsscore
8
[hand]Omdat frankw er zo aardig na vroeg heb ik maar ff snel een tuturial geschreven:

Voor windows xp:

start>uitvoeren>typ je cmd> zie je zwart schermpje typ je ipconfig>

dospromptipconfig1si.jpg


Dan zie je standaartgateaway ip etc. Zie je dat niet? Dan moet je eerst je netwerk goed instellen, en je draadloosverbinding. Maar doet hij het wel dan kijk je na standaartgateaway dat typ je in je browser.

Dus je typt zoals je bij mijn voorbeeld zag: in je browser(internet www balkje)
192.168.1.1

Dan log je in, soms kan je zonder enige invulling inloggen. Soms zit er wachtwoord op dat kan gebruikersnaam: admin wachtwoord: admin zijn, zo niet dan moet je het even na zoeken in je routerboekje.

Als je hebt ingelogd zie je iets staan van wireless of zo en daar kan je dan de SSID netwerknaam invullen dan moet je ff kijken waar authentication method staat of iets in die richting wara je wpa-psk kan instellen.

routerinstellingenbeveiliging1.jpg


WPA encryption doe je TKIP en bij wpa pre-shared key doe je de wachtwoord. Dan ga je finish of iets doen zodat hij het saved en nieuws opslaat.

Dan ga je verder op je eigen laptop/pc, ga na netwerkverbindingen dan ga je na draadloos netwerkverbinding doe je rechtermuisknop doe je eigenschappen dan tabblad draadloze netwerkverbindingen dan zoek je je verbinding op en doe je eigenschappen. Dan kom je hier terecht:

eigenschappenwpatkip6gu.jpg


dan zie je wpa neem aan dat je SSID goed staat netwerk naam.. en dan doe je bij netwerkverificatie doe je wpa-psk.k Dan doe je gegevenscodering TKIP en dan voer je daaronder bij netwerksleutel die je hebt ingevuld op de router!, dan doe je nogmaals bij bevestigen.

En dan zou hij het moeten doen, als je dan nog vragen hebt moet je me maar ff pmen!:)



[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan