• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP installeren op een USB Stick (Dus NIET vanaf een USB Stick)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperp

Gevestigd lid
Lid geworden
6 aug 2010
Berichten
372
Waarderingsscore
0
Hoe kan je Windows XP installeren op een USB Stick. Ik bedoel dus het OS zelf erop (net als op de HDD) (Dus NIET vanaf een USB Stick)
Want ik heb het geprobeert, het DOS gedeelte gaat goed, maar bij de 2de herstart krijg ik een BSOD.
 
En dat is dus juist NIET wat ik wil, want ik wil Windows XP installeren op een USB stick en niet er vanaf. (denk aan de linux live CD)
 
Ik bedoel eigenlijk de "echte" Windows XP .
Ik wil er ook EasyBC in gaan draaien, en dat word al lastig aangezien die Framework 2.0 nodig heeft.
 
wat jij wilt is heellaas niet mogelijk ...omwille dat een usb poort pas actief word na het opstarten van een besturingssysteem..
indien jij de gebruikte stick zo dannig kunt bewerken dat deze stick herkend word als zijnde een opstartbare hd stickie en dat deze dan ook herkend word bij het aanzetten van de power knop dan pas kan er vanaf de stick de windows opgestart worden ...
ik ben er ook mee bezig geweest , maar liep telkens vast op dit punt.
 
Hmm... dan vraag ik me toch af hoe ik met mijn USB toetsenbord in het BIOS geraak...
 
Had er zelf "vrougah" ook eentje maar kan die goeie tut niet meer vinden, met USB_preb8 en PeToUSB, was wel een gedoe en weet ook niet meer hoe.
Sowieso met de xpboot.bin.
 
Laatst bewerkt:
# gollem
de ts wilt geen opstartbare usb stick voorzien met xp
de ts wilt de xp gebruiken vanaf de usb stick
( dit zijn 2 verschillende gegevens, en het laatste laat microsoft niet toe )
 
Ik heb af maar krijg nu de volgende melding:
o9msgo.jpg

PS. Wat is tut?
 
Ik heb af maar krijg nu de volgende melding:
o9msgo.jpg

PS. Wat is tut?

Kennelijk werkt het niet in Vmware.
Nu heb ik het buiten windows om geprobeert.
Het eerste DOS deel en het 2de GUI deel lukt helemaal maar tijdens de laatste herstart krijg ik alsnog een BSOD.
Het installeren duurt overigens wel belachelijk lang (4 uur) terwijl het toch een snelle usb 3.0 stick is.

Tut = afkorting voor Tutorial = Handleiding
Ok dankje, duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan