• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Java downloaden en installeren in XP prof waar en hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Beste lerzer(s),

Weet iemand een veilig... adres om Java voor Windows XP Pro op te halen en te installeren?

Alvast bedankt voor de moeite.

HansGU
 
Hier: http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Ik gebruik meestal de offline versie (tweede link).

Hou er overigens rekening mee, dat er lekken zitten in de laatste versie, die voorlopig ook niet opgelost worden. Verder schijnt java op dit moment de belangrijkste bron van malware besmettingen te zijn. Alleen installeren als je het per se nodig hebt dus.
 
Hartelijk dank weballey, ik dat geval zal ik het niet installeren.

Groeten,
HansGU
 
Misschien als mosterd na de maaltijd:

Download eerst Windows x86 Offline groot 29,7 MB http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=69474
Huidige versie is Java SE Runtime Environment 7 Update 9
Echter nog niet de nieuwe versie installeren!

U gaat daarna eerst naar Configuratiescherm
  • Software - Windows 2000/Windows XP
  • Programma's en onderdelen - Windows Vista en Windows 7
en u verwijdert daar eerst alle aanwezige Java-versies.

Belangrijk: start nu eerst uw PC of notebook opnieuw op, zodat de oude Java instellingen verwijderd worden.
Nadat uw computer opnieuw is opgestart, mag u de nieuwste Java versie installeren.
 
Beste Abraham54,

Ik gebruik XP pro 32 bit, maar de link die je gaf laat mij een bestand downloaden dat heet:
jre-7u9-windows-i586.exe

Vooral dat 586.exe begrijp ik niet. Het is toch altijd 386.exe???

Groeten,
HansGU
 
Dat is een 32-bit versie!
Bestemd voor alle 32-bit NT versies van Windows!
 
Ok, dank je wel. Dat weet ik dan ook weer.

Overigens, de opmerking van weballey zal toch van kracht blijven? Java lek(en) dus beter niet of nog niet installeren?

Groetjes,
Hans
 
Die waarschuwing betrof de versies t/m Java 7 update 7!
 
beste Abraham, tot mijn verrassing zie ik (in configuratiescherm -> software dat er in het geheel geen java vermeld staat... Kennelijk is het niet geinstalleerd.

Mag ik nu de laatste versie (jouw link) nu wl direct installeren?

Groeten,
Hans
 
Bij mijn weten is ook de laatste update (7u9) nog deels lek, en wordt dat pas gefixt op 19 februari 2013.
 
Dank weballey, dan laat ik het voorlopig zoals het is.

Hartelijk dank.

Groeten,
Hans
 
Ik meende me te herrineren dat in xp onder configuratiescherm ook een java icoontje stond die je via dat icoontje ook kon updaten?
 
Beste frankw, dat heb ik nog nooit gezien. Overigens is dit problem (of vraag) voor mij al niet meer aan de orde omdat ik tot mijn afgrijzen vannacht mijn HD opnieuw heb moeten formatteren. Tot overmaat van ramp kreeg ik nadat ik de windowsupdates wilde binnenhalen de volgende foutmelding:
De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. RECHTSBOVEN: foutnummer 0x80244019 Vervolgens kom ik in een klein drame terecht, wat ik ook doe, windowsupdate werkt niet! Ik ben zo langzamerhand aan het eind van mijn Latijn en weet niet hoe of wat ik moet doen om die updates te kunnen krijgen. Het validatieproces ging nog goed, Maar toen ik het downloaden wilde starten verscheen (en verschijnt) keer op keer de foutmelding. De verschillende oplossingen die Microsoft brengt lijken bij mij niet te werken. Het is werkelijk een ramp omdat ik sinds enkele weken zo slecht ter been ben dat ik niet naar buiten kan. Mijn laatste (enige) fatsoenlijke speeltje is nu ook niet meer bruikbaar...

Groeten,
HansGU
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan