• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugenprocessen (ctrl-alt-del) 8 x svchost ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Beste Lezer(s), bij het bekijken van de lopende geheugenprocessen viel mij iets vreemds op. Liefst 8 x zag ik in het rijtje draaiende processen svchost.exe staan.

Is dit normaal? Ik heb er geen idee van maar het komt me erg vreemd voor.

Vr. groet,
HansGU
 
Nee, dat is niet normaal het betekent dat je 8 keer de zelfde toepassing hebt openstaan Je kan ze alle 8 afsluiten. Als je daarna je pc opnieuw opstart staan er dan weer 8 open?
 
Inderdaad 8 x svchost.exe. Toen ik de 1e wilde afsluiten kreeg ik direct een label met de waarschuwing dat het systeem instabiel kon worden. Het maken van een screenshot van het rijtje processen ging niet (mogelijk geheugen gebrek). Ik heb de computer opnieuw opgestart waarna er weer keurignetjes 8 x svchost.exe in het rijtje stond.

Ik heb Trusteer draaien en deze controleerd het maximum van 100 websites. Dat was niet slim van me maar ik had niet gezien dat je niet verder dan 100 kon. Er werd bij geschreven dat die controle op 100 websites de boel konden vertragen, maar geen woord over deze kwestie. Maar misschien is het dat helemaal niet? Ik zou niet weten hoe ik achter de bron van die 8 maal svchost.exe kan komen.

Groet,
HansGU

---------- Bericht toegevoegd op 17:33 ---------- Vorige bericht was op 17:21 ----------

Ik heb een screenshot van de lopende processen maar weet/zie niet hoe ik deze kan uploaden vanaf mijn harddisk

Groet,
Hans
 
Liefst 8 x zag ik in het rijtje draaiende processen svchost.exe staan.

Is dit normaal?

Ja, dat is volkomen normaal. Als ik in Taakbeheer kijk en een vinkje zet voor "Processen van alle gebruikers weergeven", dan zie ik maar liefst 18 (ja, achttien!) keer het proces svchost.exe.
Het is zeker niet verstandig om die svchost.exe af te sluiten!
Even googelen naar svchost.exe en dan wordt het je snel duidelijk waarom er meer van die processen actief zijn. Hier een paar voorbeelden, waar uitgelegd wordt waarom er meer van die processen actief zijn: http://www.xp-helpdesk.nl/svchost-exe.html of http://computeropschonen.com/2010/08/svchost/
 
Svchost.exe is een host programma, wat verschillende services draait. Aangezien er normaliter vele tientallen services draaien, is 8 processen niet eens echt bijzonder. Doe maar eens "tasklist /svc" op een command line, dan zie je welke services er aan welk proces gekoppeld zijn. Bij de diverse instanties van svchost.exe zul je meerdere en verschillende zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan