• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

bestanden overzetten via dos prompt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacques Platenkamp

Nieuw lid
Lid geworden
17 nov 2012
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik werk met XP sp3 en heb wegens een pc blokkering door een virus besloten om windows opnieuw in te laden. De enige mogelijkheid om bestanden veilig te stellen was via veilige modus F5 => dosprompt.
Ik heb op deze manier mijn files overgezet naar externe harddisk, na eerst hiervoor een map te hebben aangemaakt.
Toen alles overgezet vanuit de bronmap naar de hardisk via opdracht

xcopy *.* d:\files /s/v

Dit ging prima. Alles werd goed overgezet. Nog even de bestemmingsmap geopend en de files gecontroleerd. Alles was aanwezig.

Nu komt het rare: alles afgesloten en de externe harddisk gekoppeld aan een andere xp (sp3) computer. Gaf geen rare meldingen. Toen de lijst geopend en tot mijn verbaziging kwamen de gekopieerde bestanden en mappen niet in beeld. werden kennelijk niet herkend.

Even terug naar de bron pc en de vrije schijfruimte op de externe harddisk vergeleken met met de melding op de andere pc , daar zat ook duidelijk verschil in.

Wie heeft een idee wat het kan zijn.

alvast bedankt
groeten
Jacques
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan