• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toshiba Satellite a110-225 op de fabrieksinstellingen terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

altijddelul

Nieuw lid
Lid geworden
18 nov 2012
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Dag Hallo!

Ik ben al drie weken bezig mijn Toshiba Satellite a110-225 op de fabriek instellingen terug te zetten. XP zit er al voor genstalleerd op! Ik word echt krankzinnig, ik kan nergens vinden hoe het moet! Ik dacht in eerste instantie alt-f4, voor begin scherm ingedrukt houden, maar dat was niet het geval. Ik wil gewoon een totaal schone computer!

HELP HELP HELP!
 
Zo te zien ben jij twee dingen kwijtgeraakt: de handleiding bij jouw laptop en de herstelschijf...

De handleiding kun je downloaden bij de support website van Toshiba: http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/supportMyProduct.do?service=NL#tab4;

Je moet daar wat gegevens invullen en dan kom je op de support-pagina voor jouw laptop. Klik daar op het tabblad Handleidingen.
Ik heb al even een kijkje genomen in die handleiding en lees daar (op bladzijde 3-11) dat jij toch echt een herstelschijf (schijf Productherstel) nodig hebt.
Die herstel-cd werd ofwel meegeleverd bij de laptop, of je moest hem zelf branden, nadat je de laptop in gebruik had genomen.

Pech voor jou als je die cd kwijt bent. Pech ook dat jouw laptop niet draait op Windows Vista of Windows 7, want dan had je geen herstelschijf nodig gehad en had je deze handleiding kunnen volgen.

Wanneer je de herstelschijf niet kunt vinden, dan zou je in je vriendenkring kunnen gaan informeren of iemand een installatieschijf voor Windows XP heeft. (Wel dezelfde versie kiezen, bijv. Home). Je gebruikt dan die installatieschijf om Windows XP opnieuw te installeren. Op jouw laptop moet een sticker zitten met de licentiesleutel. Hopelijk is die nog leesbaar, want die heb je nodig om Windows XP te activeren.
Daarna haal jij bij Toshiba alle drivers op voor jouw laptop. Eigenlijk is het nog beter om eerst alle drivers op te halen en die alvast op een cd of USB-stick te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan