• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8 in Dell Precision M6400 niet bepaald een succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Ik heb nu iets meer dan 24 uur rondgestoeid met Windows 8 Enterprise x64.
Inmiddels heb ik de harddisk met daarop mijn Windows 7 x64 Professional teruggezet.

Want om nu te zeggen dat ik Windows 8 sneller vind dan Windows 7 - NEE dus.
Het bleek mij namelijk onmogelijk de chipset te voorzien van de Inteldrivers.
Daardoor was het ook niet mogelijk andere drivers zoals die van NVidia voor de Quadro FX 3700 kaart te installeren.

Veelzeggend is onderstaand plaatje van de Intel Upgradescanner:

50aa50b84d3b7-Intel_update_Windows_8.png


Samenvattend: noch de Intel Chipset, noch de Intel WLAN-kaart werden herkend.

Een van de dingen die opgevallen zijn, waren de meldingen van Windows 8, dat een app (lees programma) Netframework 2, -3 of -3,5 benodigde.
Vervolgens mislukte dan na de download de installatie.

Denkende dat het mislukken van de drivers mogelijk het gevolg was van het niet aanwezig zijn van deze NetFrameworks, heb ik via Start\Configuratiescherm\Programma's en onderdelen\Windows onderdelen alsnog Netframwork 3.5 (inklusief Netframwork 2 en -3) kunnen installeren.
Dat was wel een geduldwerkje!

Echter, ook het uitschakelen daarna van Gebruikersaccountbeheer, bleef het onmogelijk ook maar enige driver te installeren.

Dus ik ben nog helemaal niet happy met Windows 8, ook al had ik op zich een volledig Windows 7 uitzien kunnen creren met diverse "powertools".
Zelfs de desktopgadgets heb ik kunnen inschakelen!

Maar ik moet constateren, dat op dit moment Windows 7 in mijn notebook een stuk sneller opstart en draait dan Windows 8.
 
conclusie dat als u, als toch wel een expert er nog problemen mee heeft je beter kunt wachten.
Ben daar om toch blij dat ik hier als test windows 8 op ibm a51 draaid.

Heb wel al een licentie gekocht de pro.
grts c
 
ik heb vandaag de dual boot die ik gedurende 20 dagen bezat verwijderdt ...
deze dual boot bestond uit de win7 ultimate x64 op de 1ste partitie en de win8 pro x64 op de 2de partitie ..

deze win8pro is een volledige verse instal ...dus gn upgrade en geactiveerd met een upgrade key .. tevens ook voorzien van het gratis verkregen media center pack ..(deze kon gedurende een bepaalde tijd aangevraagd worden , de key kreeg je na 24 uren toe gestuurd.
ik heb deze dus een 20 dagen gebruikt en onder vond geen enkel probleem . ook gn drivers problemen ...
integendeel heb zelf gn drivers hoeven te installeren ...
ik heb enkel nadat ik de hp deskjet printer F4210 aansloot vast gesteld dat ook deze werd geinstalleerd maar omdat het HP Solution Center er niet bij was heb ik enkel deze hp printer driver dienen te installeren ....( was tevens de vista driver )
de programma's die ik eerder gebruikte werken ook probleemloos op deze win8 pro ( elke setup.exe uitvoeren met adminrechten door rechts klik op de setup.exe te doen en uitvoeren als admin te kiezen ) sommige dienden dan ook uitgevoerd te worden in de compabiliteits modus van de win7 ...kortom elk programma werkt hier op de win8 pro

de 1ste partitie met de win7 heb ik verwijderdt ...daar heb ik dan de acronis backup op geinstalleerd die ik van de win8 pro gemaakt had ....effe opgestart vanaf de win8 pro installatie dvd en een herstel gedaan zodat de mbr voorzien werd op de 1ste partitie ...
daarna de 2de partitie verwijderd en wat ik nu over houwt is een werkende windows8 pro x64 op de 1 ste partitie tevens de C
 
inderdaad die windows8 upgrade werkt niet behoren, een schone installatie schijnt wel weer een hoop te verhelpen..
 
Ik ben het in het geheel eens met de topic starter! In Windows 8 is echt nog niet alles comptabele en werken een hoop door mij te gebruiken programma's niet. Ik heb een aantal weken Windows 8 op een 2de partitie gehad maar, vond het niets anders dan n grote RAMPSPOED! Je moet weer allerlei tools gaan gebruiken om een beetje normale Windows te creren (als je geen touchscreen hebt.
 
Hallo Abraham54,

Ben zelf ook nog aan het stoeien met Windows 8 Pro 64bit, maar dan in een VM (virtuele machine) via VMware Workstation.

Leuk dat jij jouw bevindingen laat horen, wel jammer om te horen dat het nog niet echt mee wil werken :(!
 
Ik kreeg laatst een Dell XPS met i7 17'1 onder ogen waar Windows 8 Pro in was genstalleerd.
De Intel Update Checker gaf exact dezelfde melding over de Chipset in die moderne macchine uit 2011 als in mijn machine uit 2009.
Ik vermoed dat dit probleem ontstaat, omdat de oudere notebooks doorgaans niet over een Uefi-bios beschikken.
 
Dat zou goed kunnen, dat dat de oorzaak is!
 
Leuk dat je mijn mening daarover als mogelijk acht.
 
Zullen we het er maar op houden dat de meningen van Abe op feiten berusten en deze (bijna) altijd waar zijn. En dat de door hem geboden oplossingen ook meestal de oplossing zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan