• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 Opstart Afbeelding Verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompRob

Gevestigd lid
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Hey mensen van NCF,

Ik heb laatst een computer overgenomen van iemand die bij het opstarten van de computer een afbeelding van hem weergeeft die ik graag wil verwijderen.
om iets meer specifiek te zijn:
Power button -> POST screen -> afbeelding -> asus logo -> afbeelding -> Windows boot logo -> Windows inlog scherm.

zo ver ik op internet heb kunnen vinden is het mogelijk om het boot logo (vlaggetje) te veranderen, en de inlog achtergrond pagina. Alleen heb ik nog geen informatie gevonden over het verwijderen van de afbeelding bij het opstarten.
Iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedank voor reacties en hulp.

Mvg, Robert
 
open eens" msconfig "...
open vervolgens de tap " computer opstarten " en zet het vinkje eens aan bij " zonder gebruikersinterface starten " .
bevestig je keuze met toepassen en ok ... en herstart je systeem

indien dit niet het gewenste resultaat geeft doe je de bewerking terug ongedaan ( vergeet ook hier niet te bevestigen )
open dan de tap " algemeen " en je krijgt de keuze om het vinkje aan te zetten bij " orginele opstartconfiguratie gebruiken "
ook hier teld weer dat je dit dient te bevestigen ...met toepassen en ok
 
Bedankt voor je reactie emi,

maar helaas hebben beide oplossingen niet geholpen.

p.s. de afbeelding verschijnt voor het POST scherm, en erna.
 
Ik raad je aan Windows geheel opnieuw te installeren in plaats van te blijven werken met een Windows die eerst door een ander is gebruikt.
 
tja het zit zo.

eerst zat er een illegale Windows ultimate op. De afbeelding was niet zichtbaar bij opstarten.
Ik heb daarna Windows home premium aangeschaft en dus geheel nieuwe Windows erop gezet en was de afbeelding wel zichtbaar.
ik zou denken dat de afbeelding ergens in een mapje verstopt zit? of misschien is het er met wat software erop gezet?

Voor me zelf zou het geen optie zijn om de computer geheel leeg te halen, dat misschien het probleem kan oplossen. ik hoop dat er een makkelijkere optie is.
 
Je hebt toen geen schone installatie gedaan.
Was ook de internetverbinding aktief bij het installeren?

Download TDSSKiller en plaats het op je bureaublad.
  • Voordat je TDSSKiller uitvoert is het raadzaam om de onderstaande handleiding van TDSSKiller eerst goed te lezen.
  • Dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten. (Indien je TDSSKiller als ZIP bestand hebt gedownload dien je deze eerst uit te pakken).
  • Als er door TDSSkiller een update wordt gevonden klikt u op de knop "Load update"
    506422ecc81a0-TDSSkiller%28update%29.jpg
  • Een nieuwe versie van TDSSkiller zal nu gedownload worden en sla deze op het bureaublad op.
  • Start nu TDSSkiller opnieuw.
  • Klik op "Change parameters" en zorg dat de onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.
    506423005368c-TDSSkiller%28opties%29.jpg
  • Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.
    • Gebruik nooit de "Delete" optie bij een "Fail signature" melding.
  • Wanneer de scan klaar is klik je op de knop "Report".
  • Selecteer de inhoud (log) en plaats deze in uw volgende bericht.
  • Na de herstart van de computer zal u in de meeste gevallen een leeg bureaublad met een commandprompt-venster en een beveiligingswaarschuwing te zien krijgen met de vraag om een bestand uit te voeren zoals u kunt zien op de onderstaande afbeelding.
    Sta dit altijd toe door het bestand van Kaspersky te laten uitvoeren, annuleer dit nooit aangezien TDSSKiller dan niet volledig zijn werk kan doen.
    506423d38e588-TDSSkiller%28reboot%29.jpg
  • Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt

  • Notabene: de unsigned files skip je, dat zijn bestanden die door TDSSKiller opgevoerd worden omdat deze geen digitale handtekening bevatten!
 
Is er iemand die mij hierbij verder kan helpen?
 
Je kan het opstart scherm veranderen door het programma Win7LogonBackgroundChanger te downloaden en te installeren hiermee kan je zelf een foto toevoegen of een standaard Windows achtergrond instellen.
 
Bedankt voor je reactie Ruben,

het probleem waar ik mee zit, is de afbeelding in deze volgorde:
Power button -> afbeelding -> POST screen -> afbeelding -> asus logo -> Windows boot logo -> Windows inlog scherm.

Het inlog scherm (met pictogram van de gebruiker) is gewoon windows style.

Ik heb het idee dat dit verschijnsel weinig voorkomt, en het waarschijnlijk handmatig ergens is ingevoerd.
 
Dit probleem zit me nog steeds dwars.

Het lijkt erop dat hiervoor een echte computer freak voor nodig is bij een computer winkel?
 
Bedankt voor je inzet om mijn probleem te verhelpen, maar het is nog steeds niet wat ik zocht.
Ik heb net een filmpje gemaakt van het opstart proces zodat het misschien wat verduidelijkt.

[video]http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KJM8FM8UBAAB.3gp[/video]
 
hihi, Ik had gewoon de nieuwe Windows er in gedaan en daarna ging alles prima.

Wordt de map 'programfiles (x86)' ook geheel vernieuwd?
aangezien daar ook software genstalleerd staat.
 
Als je een schone installatie doet, moet je de programma's ook opnieuw installeren.
Wil je dat niet, dan moet je maar leren leven met die rare opstart.
 
haha, nee ik ga even alle programma's opschrijven die ik dan moet gaan herinstalleren.
erger me kapot aan die foto!

In ieder geval erg bedankt voor de moeite, moet nu wel goed gaan :).
 
ik krijg je bestand niet binnen ...kun je deze niet recht streeks hier neerzetten als een filmpje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
geen idee hoe.

Het probleem zal met een schone installatie wel opgelost zijn.

Heb er alleen nu geen tijd voor i.v.m. examens volgende week :p
 
Hey Lezers,

Ik ben nu 2,5 jaartjes ouder en zo is mijn desktop waarover ik het hier had. Ik heb em weer even afgestoft en opgestart.
Deze desktop wil ik nu aan mijn vader geven, want hij werkt op een desktop uit het jaar prik die erg sloom is.

Maar... nu staat die afbeelding er nog steeds op, zelfs na herinstallatie van windows (net gedaan) en formattering van de harde schijf.
De afbeelding lijkt dus buiten om windows te zijn genstalleerd. hoe? geen idee!!

Ben erg benieuwd of iemand hier nu nog raad mee weet. Toen der tijd helemaal rot gezocht naar oplossingen.

Groeten,
Robert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan