• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DHCP installeren + WDS (configureren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
de options heb ik neit in de dhcp ingevoerd, maar in de wds configuratie waar het om vroeg.
 
En wanneer ga je ze in de DHCP invoeren dan? Ik geloof dat dit de vijfde keer is dat ik het noem in dit topic.
 
Maar moet dat wel dan, ik bedoel wanneer je in een lokaal netwerk zit, en je hebt een scope aangemaakt.
Het niet de bedoeling is eerst de scope dus een ip van een server in te voeren, om een wds aan de gang te krijgen ??

---------- Bericht toegevoegd op 15:22 ---------- Vorige bericht was op 21:08 ----------

Ik zit met een probleem nu heb ik gemerkt.
Zit volgens workstation niet in dezelfde lan.
Hoe ben ik hier achtergekomen? door te pingen naar me server.
Ik kreeg geen respone. Heb toen het naar host-only gezet beide kaarten, en kreeg meteen een respone.
Wat ik wel raar vindt, pas als ik de dns invull en ip gegevens invul in de adapterinstellingen krijg ik een respone.
Terwijl ik gewoon een DHCP role + scope heb ingevuld.

Wat is er zo raar met vm workstation.
 
Sorry hoor, maar hier kan ik niets mee. Ik geef je advies en je gaat gewoon zelf door met prutsen.
 
ik zit niet te prutsen, want ik probeer op te lossen.
Mijn doel was dus een WDS systeem op te zetten, maar als me client al het niet doet met opkrijgen van een dhcp-range-ip, is dat al raar
 
Nee, dat is niet raar, want je doet niet wat er gezegd wordt.

WDS luistert op poort 67.
DHCP luistert op poort 67.
Als beide services op n server draaien, moet je configureren zoals ik nu al ettelijke keren heb verteld. Als je dat niet doet, gaat het niet werken.
 
Mijn excuses dan, ik zie door al die fouten niet meer waar het fout gaat.
Wat moet ik nu als eerste stap uitvoeren, dan doe ik dat meteen.

---------- Bericht toegevoegd op 09:31 ---------- Vorige bericht was op 19:29 ----------

Ik heb het volgende gedaan, heel de avond druk bezig geweest om het te verhelpen.
Ik heb me dhcp + scope verwijderd (wel weer dezelfde ip's gebruikt), daarna het in een ander lansegment gedaan, en meteen werkte het.
Ik heb toen via f12 in workstation gedrukt, en kreeg het volgende te zien:

2zfu0dv.png


Er zit dus een instelling in me WDS niet goed???
VM-WORKSTATION, HEEFT DIE ALTIJD TE KAMPEN MET ZULKE FOUTEN ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb alle 3 de opties toegevoegd, en het werkt, bedankt/Alleen wat ik me afvraag is, wat je moet configureren ?
Want alleen stringvalue moet ik invullen voor de rest niks in alle 3 de opties..

en hoe moet ik er dan mee werken, ik zit echt te kampen met die verbindingen,,,
 
Doet jouw Google het niet?

Optie 60: PXECllient
Optie 66: FQDN van de server
Optie 67: de bootimages
 
Jawel het is nu gelukt, ben er tevreden nu over.
Heb even wat zitten kloten met de captures/images, dat moet ik nog wel even fixen.

Alleen zit nu met een vraag:
Ik heb die dhcp, maar ik geen ip's excluderen ?

stappen gevolgd:
Een uitsluitingsbereik maken in DHCP

Klik achtereenvolgens op Start, Systeembeheer en DHCP. De MMC (Microsoft Management Console) DHCP wordt geopend.

Dubbelklik op de servernaam bij DHCP. Als de naam van de DHCP-server bijvoorbeeld DHCP-01.voorbeeld.com is, dubbelklikt u op DHCP-01.voorbeeld.com.

Dubbelklik op IPv4 en dubbelklik vervolgens op Scope voor de scope waarvoor u een uitsluitingsbereik wilt maken.

Klik op Adresgroep. Klik met de rechtermuisknop op Adresgroep en klik vervolgens op Nieuw uitsluitingsbereik. Het dialoogvenster Uitsluiting toevoegen wordt geopend.

Typ in Uitsluiting toevoegen bij Eerste IP-adres het IP-adres dat het eerste IP-adres van het uitsluitingsbereik is.

Typ in Uitsluiting toevoegen bij Laatste IP-adres het IP-adres dat het laatste IP-adres van het uitsluitingsbereik is en klik vervolgend op Toevoegen.

Klik op Sluiten.

maar nu krijg ik dus geen automatische ip, om zo dus te booten enz, want als ik naar windows ga krijg ik ene totaal andere range enz, als ik die heb gevolgd, haal ik die exlud range weg, krijg ik wel weer :S
 
Dus je maakt een DHCP range aan en vervolgens exclude je die? Tja...
 
nja, een deel van de range, daarvoor heb je die optie toch. stel je hebt 200 ips die je kan gebruiken (dhcp) dan is er toch een mogelijkheid om 50 weg te halen ? en vaak doet die dhcp bij 1 beginne toch dus .201/202 en zo door...
 
Kom eerst maar weer eens met gegevens.

- Wat is de DHCP range?
- Wat is de exclusion range?
- Als je wat hebt gevolgd? Hoezo een ander adres?
- Als je naar Windows gaat, welk IP-adres krijg je dan en wat is de DHCP-server?
 
Ik zit nu een beetje te surfen op het internet omtrent WDS, en ik zag iets over WDS+WAIK /
Nu klinkt dat interessant , en zou dat ook willen doen, enig idee of dit ook met de huidige situatie kan of moet ik een hele nieuwe aanmaken ?

---------- Bericht toegevoegd op 14:19 ---------- Vorige bericht was op 14:17 ----------

Mijn dhcp range:

1.1 t/m 1.35
215.253 - 215.253

Kom eerst maar weer eens met gegevens.

- Wat is de DHCP range?
- Wat is de exclusion range?
- Als je wat hebt gevolgd? Hoezo een ander adres?
- Als je naar Windows gaat, welk IP-adres krijg je dan en wat is de DHCP-server?
 
Gollem kan je me helpen.
Alles draaide goed voordat er wat mis ging met mijn server.
Eerst wou het niet meer booten met xml files, en nu opeens kan ik geen WDS meer configureren niks werkt meer.
Wanneer je configure WDS doet, en alles ingesteld heb, doet hij niet meer.. krijg zo'n gele tekentje...
 
Nadat me WDS nisk meer wou uitvoeren terwijl er niks aan gedaan was, alleen 2 xml files aangepast
Bleek me WDS opnieuw geconfigureerd te moeten worden, heb dat netjes gedaan, maar het veranderd niet.
Hij blijft maar bij je moet je wds configureren terwijl dat al gedaan is...
 
Kennelijk is er dus iets kwijtgeraakt/overschreven. Is dit het probleem met het aanpassen van het domein in de XML-files?
 
Ik had alleen de Oobe/wds overschreven met de nieuwe gegevens....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan