• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DHCP installeren + WDS (configureren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan niet zo snel iets vinden in de logs waardoor het fout is gegaan.
En het rare is de WDS is gewoon groen in alle opzichten , dus er zou vaak geen fout moeten zijn.
Denk dat ik de server ga verwijderen en opnieuw doen, want heb al paar keer de WDS opnieuw ge?nstalleerd, maar helaas niks werkt...

---------- Bericht toegevoegd op 21:05 ---------- Vorige bericht was op 17:15 ----------

Ik weet niet waar het aan ligt.
Heb al MS- ingelicht voor het probleem.
Maar heb me hele omgeving opnieuw gedaan, ga nu btw een back-up server maken.
Maar wanneer ik wds nu wel heb geconfigureerd krijg ik hem niet aan de praat er staat zo'n zwarte vierkantje van gestopt, maar geen groen tekentje.
Wat is er fout?
 
Geen idee wat er fout is. De logboeken moeten iets melden waarom een service niet start.
Als je alles opnieuw hebt ge?nstalleerd, heb je dan wel de WDS server geautoriseerd in DHCP?
 
Ik heb een complete installatie gedaan van Windows Server 2012
Met de volgende rollen:

1. AD DS

2. DNS
werd automatisch aangemaakt forward/revurse aangemaakt

3. DHCP
SCOPE AANGEMAAKT en geactiveerd
- OPTIES:
03 routing ip gegeven van me server statische IP
66
67

4. NAT/pat - nat aangemaakt om vanaf 1ste nic internet te krijgen, en 2de nic voorzien van alle interne IP's via DHcp

5. WDS
geconfigureerd boot/install.wim aangemaakt beide ingesteld
Ingesteld om afhankelijk te zijn van me AD DS, en niet als stand-alone server.

6. WSUS werkt weer wel nabehoren alle updates komen binnen (gedownload etc)

Ik snap het echt niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat snap je dan niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan