• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Hallo,

Ik heb weer een vraag ik heb voor school een server (virtueel) met Windows server 2008 standaard. Deze server is genaamd Poliform conform de boeken van Jan Smets. Nu ben ik van deze server mijn wachtwoord kwijt en kan er dus niet meer in!!

iemand een idee hoe ik dit wachtwoord kan achterhalen/veranderen

ps. de server hangt in het domain poliform.nl
 
1. Herstart de computer naar de installatie-DVD.
2. Kies je taal en klik op "Volgende"
3. Selecteer de partitie en gesntalelerde versie en klik op "Volgende".
4. Kliki op command-prompt
5. Ga naar de directory System32 van je Windows installatie. Let op: waarschijnlijk drive D:
6. Hernoem utilman.exe naar utilman.exe.bak
7. Hernoem cmd.exe to utilman.exe en bevestig de waarschuwing.
8 Herstart de computer (let op: start op van de HD)
9 Druk bij het windows logon screen op Windows+U en cmd.exe komt ervoor. Tik dan in net user Administrator [new wachtwoord]

Natuurlijk moet utilman.exe weer naar cmd.exe en utilman.exe.bak weer naar utilman.exe gekopeerd worden. Denk aan de goede volgorde!

Herstart de computer opnieuw en nu moet je kunnen inloggen met het nieuwe wachtwoord.
 
Gollem,

Dit heb ik al geprobeerd maar dit wil niet werken. Ik heb gevonden dat het komt doordat de server in het domain hangt.
 
Gollem,

iK Had niet eens een wachtwoord nodig want de backup stond op suspended. Maar bij een andere server van mij zal ik het zeker proberen.
 
Hoe bedoel je "de backup stond op suspended"? Je bedoelt dat je een snapshot had gemaakt?
 
Ik had een backup van de server en deze stond eigenlijk aan maar dan kan je vmware afsluiten en dan blijft de server aanstaan.
 
Gollem,

Nog bedankt voor je hulp (was het gisteren avond helemaal vergeten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan