• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

RAM en GPU, hoe zit dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobbee

Junior lid
Lid geworden
27 jan 2007
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Ik heb twee videokaarten, een HD 5450 met 2GB geheugen en een GT220 met 1 GB geheugen.
Mijn pc heeft 4 GB Ram. Als ik de GT er in doen zie ik dat de RAM zakt naar 3.5 GB en het videogeheugen 2763 MB is, met de HD is de RAM 4 GB en het videogeheugen 3833 MB.
Ik snap die 1 GB extra aan videogeheugen, maar niet waarom de RAM zakt met een halve GB.
Wie kan mij dat uitleggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan reserveert de GT220 additioneel werkgeheugen om goed te functioneren.
Dat gebeurt wel vaker.
Dus de andere kaart zou zonder meer mijn voorkeur hebben.
Want het werkgeheugen van videokaarten is altijd sneller dan het werkgeheugen van de PC.
 
Dank je Abraham voor je reactie. Met andere kaart bedoel je de HD kaart? Hoe kun je van te voren weten of dit reserveren gebeurt. En is het ook ergens in te stellen?
 
Dank voor je overzicht. Hoe kun je instellen dat ze systeem ram gebruiken?
 
Het is in de bios in te stellen, moet zeggen dat het niet altijd het geval is en had moeten schrijven, vaak is dat in te stellen.:)

Vraag mij alleen af waarom dat zo belangrijk is voor zo'n low end systeem, het geheugenbeheer is dynamisch en zal alleen bij volledig vollopen door applicaties naar het wisselbestand wegschrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan